رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی خواهان بازگشت بمب‌افکن‌های هسته‌ای و زیردریایی‌های ایالات متحده است.

بی1

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مشاوران رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی روز چهارشنبه گفت که مشاوران او به دنبال استقرار مجدد دارایی‌های استراتژیک ایالات متحده مانند بمب‌افکن‌های هسته‌ای و زیردریایی‌ها در شبه جزیره کره در جریان مذاکراتی بودند که در سفر به واشنگتن انجام شد.

تیمی از دستیاران سیاست خارجی و امنیتی یون سوک یئول، رئیس‌جمهوری آینده، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده ملاقات کردند، زیرا یون به دنبال حضور امنیتی مداوم‌تری برای جلوگیری از تهدیدات کره‌شمالی همزمان با افزایش آزمایش‌های تسلیحاتی است.

پارک جین که رهبری هیات اعزامی به آمریکا را بر عهده داشت، به خبرنگاران گفت: «استقرار دارایی‌های استراتژیک یک عنصر مهم برای تقویت بازدارندگی گسترده است و این موضوع به طور طبیعی در طول بحث‌ها مطرح شد.»

او افزود که هر دو طرف راه‌هایی را برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای گسترده ایالات متحده در مذاکرات خود بررسی کرده‌اند.

درخواست ویژه رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی از آمریکا | افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره
یون سوک یئول، رئیس‌جمهوری منتخب کره‌جنوبی

یکی از مقامات کاخ سفید در مورد چنین گفت‌وگوهایی و اینکه آیا واشنگتن از استقرار در کره‌جنوبی حمایت می‌کند یا خیر، پاسخ داد که هر دو طرف به طور کلی در مورد تعهدات دفاعی ایالات متحده بحث کرده‌اند، اما توضیح بیشتری نداد.

بیشتر بخوانید:

یون که قرار است در دهم ماه مه سوگند یاد کند، پس از پیروزی در انتخابات 9 مارس، برنامه سیاست خارجی خود را ترسیم کرد؛ درست در زمانی که کره‌شمالی پس از پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید (ICBM) در ماه گذشته، تنش در منطقه را شعله‌ور کرد.

کد خبر 668144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha