کره‌شمالی رهبری «کیم جونگ اون» در توسعه سلاح‌های هسته‌ای را ستود، دستاوردهای سیاسی او را تبلیغ کرد و از پرتره‌ها و نمایشگاه‌های جدیدی برای جشن دهمین سالگرد ریاستش بر حزب حاکم کارگران کره (WPK) پرده‌برداری کرد.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون زمانی که پس از مرگ کیم جونگ ایل، پدرش، در دسامبر ۲۰۱۱، به عنوان فرمانده عالی ارتش معرفی شد، قدرت را به دست گرفت.

امروز (دوشنبه)، ده سال از انتخاب او به عنوان رهبر حزب می‌گذرد. خانواده کیم در تمام طول تاریخ بر این کشور تک حزبی حکومت کرده است.

در یک سخنرانی در یک نشست ملی در روز یکشنبه، «چو ریونگ های»، عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی WPK و یکی از بلندپایه ترین مقامات تحت رهبری کیم، رهبر کره شمالی را به عنوان متفکر، نظریه‌پرداز با استعداد، دولتمرد برجسته و فرمانده بی‌نظیر بزرگ، ستود.

این رویدادها یک هفته بزرگداشت را آغاز کردند که شامل صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی و پدربزرگ کیم جونگ اون، در روز جمعه نیز می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای تجاری نشان می‌دهد که نیروهای کره‌شمالی در حال تمرین برای رژه نظامی هستند که می‌تواند این هفته برگزار شود. تحلیلگران همچنین می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد که کره‌شمالی می‌تواند موشک‌های ICBM خود را در این رویداد به نمایش بگذارد.

ماه گذشته، این کشور با انجام آزمایش کامل ICBM برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، زنگ خطر را در سئول، توکیو و واشنگتن به صدا درآورد و به تعلیق خودخواسته این آزمایش‌ها پایان داد.

همچنین ساخت و سازهای جدیدی در سایت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی مشاهده شده است که این نگرانی را ایجاد می‌کند که به زودی می‌تواند یک سلاح را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ شلیک کند.

بیشتر بخوانید:

هفته گذشته کره‌شمالی اعلام کرد که مخالف جنگ است، اما در صورت حمله کره‌جنوبی به خاکش در استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود تردید نخواهد کرد.

رسانه‌های دولتی روز یکشنبه از یک پرتره رسمی جدید و کمیاب کیم پرده‌برداری کردند و گزارش دادند که موزه‌ای در پیونگ یانگ نمایشگاه جدیدی را برای نمایش دستاوردهای «رهبری جاودانه» او افتتاح کرده است.

کد خبر 669209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha