وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، نماینده این کشور در امور کره‌شمالی هفته آینده برای دیدار با همتایان کره‌جنوبی به سئول سفر خواهد کرد تا درباره واکنش بین‌المللی به پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) اخیر گفت‌وگو کند.

موشک کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا گفته است که آماده مذاکره با کره‌شمالی در هر زمان و بدون پیش شرط است، اما پیونگ یانگ تاکنون این پیشنهادات را رد کرده و واشنگتن را به حفظ سیاست‌های خصمانه مانند تحریم‌ها و رزمایش‌های نظامی متهم کرده است.

ماه گذشته کره‌شمالی یک موشک ICBM را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ شلیک کرد و مقامات ایالات متحده و کره‌جنوبی می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد که کره‌شمالی می‌تواند برای ازسرگیری آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای نیز آماده شود.

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کیم و معاونش جونگ پاک با مقامات کره‌جنوبی از جمله نو کیو دوک، نماینده هسته‌ای این کشور طی یک سفر ۵ روزه که از دوشنبه آغاز می‌شود، دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه آمده است: «این دیدار بر تعهد ایالات متحده و کره‌جنوبی به همکاری نزدیک مداوم در مورد مسائل کره‌شمالی تاکید می‌کند، زیرا آنها به دنبال پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای کامل و صلح دائمی در شبه جزیره کره هستند.»

کد خبر 669947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha