همشهری‌آنلاین: معاون امور جنایی پلیس آگاهی کشور گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس حمل‌کنندگان و دارندگان سلاح سرد را دستگیر می‌کند.

به گزارش مهر، معاون امور جنایی پلیس آگاهی کشور با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمارهای موجود 37 درصد قتل‌های اتفاق افتاده در کشور به وسیله سلاح سرد رخ می‌دهد، این در حالی است که پلیس همچنان در انتظار تصمیمگیری مجلس برای برخورد با فروشندگان، حمل کنندگان و واردگنندگان سلاح سرد است.

سرهنگ رجبی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع و مقامات قضایی، در راستای ارتقاء طرح امنیت اجتماعی از این پس نیروی انتظامی با حمل کنندگان و نگهدارندگان سلاح سرد در طرح امنیت اجتماعی برخود می‌کند و این افراد با هماهنگی مقامات قضایی دستگیر می‌شوند.

بنابر آمار اعلام شده از سوی معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در 6 ماهه نخست امسال هیچ قتل خانوادگی در تهران با سلاح گرم اتفاق نیفتاده است و بررسی‌های پلیس آگاهی نشان می‌دهد اغلب قتل‌هایی که در نزاع‌های خیابانی رخ داده در اثر استفاده از سلاح سرد بوده است.

معاون امور جنائی پلیس آگاهی کشور در این باره می‌گوید: اغلب افرادی که در جامعه اقدام به استفاده از سلاح سرد می‌کنند اراذل و اوباش هستند و معمولاً شهروندان تمایلی به استفاده از این نوع سلاحها ندارند.

گزارش‌های پلیس آگاهی تهران حاکی از آن است که بیش از 27 درصد قتل‌های تهران در شش ماه گذشته ناشی از نزاعهای خیابانی بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که بیشترین تعداد قتلهای تهران مربوط به نزاعهای خیابانی بوده است.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه اکثر نوجوانان برای دفاع از خود اقدام به حمل سلاح سرد می کنند به خبرنگار مهر می گوید: اکثر قتلهای خیابانی حاصل نزاع های ساده ای است که به خاطر استفاده از سلاح سرد به یک جنایت تبدیل می شوند.

برخی مسئولان انتظامی اذعان کرده‌اند که اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش بر کاهش وقوع قتل‌ها با سلاح سرد موثر بوده است. هم اکنون طرحی تحت عنوان ممنوعیت حمل سلاح سرد در کمیسیون امنیت ملی مجلس در دست بررسی است.

کد خبر 67013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز