پوسترهایی که برخی از معروف‌ترین سوئدی‌های قرن بیستم را به حمایت از نازیسم متهم می‌کند، در خیابان‌های مسکو ظاهر شده است که نشانه‌ای از بدتر شدن روابط بین روسیه و سوئد است؛ در حالی که این کشور شمال اروپا در فکر پیوستن به ناتو است.

پوستر در مسکو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، بیرون از سفارت سوئد دو پوستر چسبانده شده به ایستگاه اتوبوس، عکس‌هایی از گوستا پنجم، پادشاه سوئد، آسترید لیندگرن نویسنده، اینگمار برگمن کارگردان سینما و اینگوار کامپراد بنیانگذار IKEA و این پیام را نشان می‌داد که «ما مخالف نازیسم هستیم، آنها نیستند.»

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای در پاسخ به سوالی درباره این پوسترها گفت: «سوئد قصد ندارد با سازمان روسی پیروزی ما که ظاهرا پشت این پوسترها قرار دارد وارد مناظره عمومی شود. در روسیه، اتهامات نازیسم بارها علیه کشورها و افرادی که انتقاد موجهی از اقدامات روسیه دارند، مطرح شده است.»

وزیر دفاع سوئد ماه گذشته گفت که درخواست ناتو می‌تواند واکنش‌های روسیه از جمله حملات سایبری و اقدامات ترکیبی مانند کمپین‌های تبلیغاتی را به دنبال داشته باشد.

مسکو می‌گوید که عملیات ویژه آنها در اوکراین برای غیرنظامی کردن و «غیره‌زدایی» این کشور طراحی شده است؛ چیزی که کی‌یف و غرب آن را بی‌اساس تلقی کرده‌اند.

کد خبر 674524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha