شهروندی که اثاثیه‌ خانه‌اش در کنار بزرگراه آزادگان رها شده بود، در کمتر از ۲ ساعت با پیگیری‌های مردمی صاحب سرپناه شد.

تهرانسر

همشهری آنلاین‌ - مریم باقرپور: در ساعت‌های پایانی جمعه ششم خرداد ماه، حوالی ساعت ۱۲ نیمه‌شب، تعدادی عکس به همراه پیامی برای مسئول یک صفحه مجازی ارسال می‌شود، مبنی بر اینکه فردی به همراه وسایل منزل در کنار گذر بزرگراه آزادگان، جنب پارک شهرک استقلال اتراق کرده است. این فرد که حرفه اش کارگر ساختمانی است، به دلیل بالا رفتن ودیعه و اجاره مسکن و نداشتن توانایی در پرداخت آن، همچنین اجبار مالک بر تخلیه ملک با وجود داشتن همسر و ۲ فرزند، از ۳ روز قبل مجبور شده بود، اسباب و اثاثیه‌اش را از خانه خارج و حتی ۲ شب را در کنار بزرگراه سپری کند.

«امیر احمدی» مدیر این صفحه مجازی در این‌باره می‌گوید: «به محض گذاشتن عکس‌ها و متن، شاهد دریافت پیام‌های مردمی بودم در حالی‌که ساعت از ۱۲ نیمه‌شب می‌گذشت.»

آوارگی برای ۵۰۰ هزار تومان اضافه | خانواده تهرانسری در کمتر از ۲ ساعت صاحب سرپناه شد
وسایل خانه در کنار بزرگراه

تبلور همدلی مردم 

در این میان احمدی موضوع را با «حسین کاشانی پور» شهردار منطقه ۲۱ هم در میان گذاشته که پس از مدت کمی، شهردار قول همکاری داده و در کمتر از یک ساعت شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۱ به همراه تعدادی کارگر و خودرو در محل حاضر شدند و تمام دارایی آن شهروند را جمع‌آوری و به یکی از مکان‌های متعلق به شهرداری در شهرک آزادی انتقال دادند. احمدی دراین‌باره می‌گوید: «شهردار منطقه گفت این کار وظیفه شهرداری نیست اما این فرد می‌تواند به‌صورت موقت در این مکان مستقر باشد تا شاید مشکل مسکن او حل شود.»

گرچه این خانواده در کمتر از ۲ ساعت صاحب سرپناه شدند اما انتقال وسایل زندگی‌شان توسط شهرداری پایان ماجرا نبوده و با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اهالی و خیّران محلی پیش‌بینی شد مبلغی جمع‌آوری و در اختیار این خانواده قرار گیرد تا بتوانند حداقل مبلغی برای اجاره خانه داشته باشند.

احمدی ادامه می‌دهد: «گویا مالک خانه قبلی ودیعه ۱۰ میلیون و اجاره یک میلیونی را به ۵۰ میلیون تومان ودیعه و یک و نیم میلیون تومان اجاره افزایش داده بود که پرداخت آن در توانایی پدر خانواده نبود. امیدواریم با همراهی خیّران مکانی را برای این شهروند پیدا و کمک کرده باشیم. چون در اصل او برای ۵۰۰ هزار تومان پول اجازه اضافه مجبور به ترک خانه شد و وسایلش را در گوشه گذاشت. در حالیکه ممکن بود هر اتفاقی برایش رخ دهد. البته بیشترین آرزویمان این است که شاهد چنین مواردی نباشیم و در این میان زیبایی ماجرا همدلی مردم بود.» 

آوارگی برای ۵۰۰ هزار تومان اضافه | خانواده تهرانسری در کمتر از ۲ ساعت صاحب سرپناه شد
کارگران شهرداری در حال انتقال وسایل خانه به ملک پیش‌بینی شده
کد خبر 679556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    تنها با همدلی هست که میشه از شرایط سخت عبور کرد . به همدیگه رحم کنیم تا برکت این رفتار در زندگیمان آشکار دیده شود . ممکن است صاحبخانه هم مشکلات داشته ولی راه حل آن مطمئنا" آوارگی خانواده ای نبوده
  • محمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    در محله تهرانسر گروه خیریه ای تشکیل شده تا بتوانند به این پدر خانواده کمکی کنند.