پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
۷ نفر

نمایشگاه نقاشی با عنوان«خر شو» ۲۰ خرداد در نگارخانه نقش جهان افتتاح می‌شود.

خر شو

به گزارش همشهری آنلاین، «غزل فتحی» هنرمند نقاش، ۱۵ اثر با تکنیک آکریلیک با نگاهی متفاوت به زندگی حیوان خر را در این گالری به نمایش گذاشته است. او که دانش آموخته رشته مهندسی معماری است، درباره نمایشگاه خود می‌گوید: « شعار «خر فحش نیست» سعی در یادآوری ارزشمند بودن حیوانات در این کره خاکی دارد. کاش روزی برسد که همه ما عادت کنیم در هنگام پست شمردن چیزی یا کسی، القاب و نام حیوانات را به آن نچسبانیم.»
 فتحی که از یک دهه پیش نقاشی، طراحی و سیاه قلم را تمرین می‌کند، برای آشنایی بیشتر با زندگی این حیوان روزهای زیادی را در روستاهای لواسانات و آهار گذرانده‌است، ادامه می‌دهد: «در برخی از آثار از ضرب‌المثل‌های ایرانی که در آن از واژه خر استفاده شده، ایده گرفتم. مثل خر ما از کرگی دم نداشت یا فلانی خر پول است.»

او از مخالفت‌های اطرافیان برای انتخاب این موضوع برای برپایی نخستین نمایشگاه خود نیز یاد می‌کند و می‌افزاید: «پرداختن و نقاشی از زندگی این حیوان غیر عرف است. برای همین هم با مخالفت‌هایی روبه‌رو بودم. ولی از آنجا که از کودکی هم به حیوانات علاقه داشتم تصمیم گرفتم فضاسازی ذهنی خودم را به نمایش بگذارم.»

فتحی درباره اسم نمایشگاه این‌طور توضیح می‌دهد: «از آنجا که تمام آثار نقاشی درباره خر هست، در واقع یک نمایش یا «شو» از خر ارائه شده‌است.»
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۲۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نقش جهان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا ۲۵ خرداد هر روز به جز شنبه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، نبش خیابان محمودی مراجعه کنند.

 

بفرمایید «خر شو»!

کد خبر 681613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha