«مهدی امینی» بازی‌گردان، بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون است که در کارنامه هنری‌اش فیلم‌هایی چون «لاتاری»، «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، ‌ «مرد بازنده»، «موقعیت مهدی» و «دسته دختران» را دارد، به خاطر فیلم لاتاری به مجلس عقدکنانش نرسیده است.

ابراهیم امینی

همشهری آنلاین- پریسا نوری: این هنرمند که ۲۰ سال پیش از اهواز به تهران آمده و بعد از ازدواج در محله کوهک ساکن شده، معتقد است از سکوت خیابان نیروی‌دریایی و فضای دنج و آرام کتابخانه محله در نوشتن آثارش بهره برده و می‌گوید: «از ۶ سال پیش که ازدواج کردم چون خانواده همسرم ساکن شرق تهران بودند، ما هم زندگی‌مان را از این محله شروع کردیم و برخلاف تصورم که فکر می‌کردم شرق تهران خیلی شلوغ است و نتوانم به عنوان یک نویسنده در آن آرمش داشته باشم، اینجا خیلی ساکت و آرام است و جان می‌دهد برای نوشتن.»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید.

۳ روز در فرودگاه سرگردان شدم

امینی که علاوه بر نویسندگی، بازی‌گردان فیلم لاتاری هم بوده، تا آخرین روز فیلمبرداری، هدایت بازیگران را به عهده داشته. او معتقد است: «با وجودی اینکه بین پایان فیلمبرداری تا مراسم عقد ۳ روز فاصله بود، اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به کار شدند تا به این مراسم نرسم.»

 او خاطره بازماندن از مراسم عقدکنانش را خیلی خوب به یاد دارد و اینطور تعریف می‌کند: «در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ روزهای آخر برای فیلمبرداری لاتاری به قطر رفته بودیم و طبق برنامه‌ریزی قبلی، پنجم بهمن کار تمام شد و گروه به تهران برگشت. اما بلیط من و چند نفر از عوامل فیلم برای روز ششم بود. از طرفی هشتم بهمن هم مراسم عقدم بود و خانواده‌ام از اهواز آمده و با همسرم همه کارها از جمله دعوت میهمان‌ها و عاقد و ... را انجام داده بودند. مهدویان کارگردان لاتاری که اتفاقا دوست صمیمی‌ام هم هست و می‌دانست مراسم عقد در پیش دارم، گفت بلیتت را عوض کنیم که زودتر برگردی، من دیدم به درسرش نمی‌ارزد و از طرفی ۲ روز تا عقدم مانده، گفتم نه نیاز نیست فردا برمی‌گردم. غافل از اینکه قرار است ۳ روز در فرودگاه بمانم و به مراسم عقدم نرسم.»

چرا هنرمند فیلم لاتاری به مراسم ازدواجش نرسید؟

دامادی که سر سفره عقد نیامد!

 امینی که با یادآوری روزهای سرگردانی در فرودگاه، لبخند بر لبانش نشسته، ادامه می‌دهد:‌ «فردای آن روز از فرودگاه قطر پرواز کردیم ولی وقتی به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیدیم، به دلیل شرایط جوی بد، اجازه فرود ندادند و به ناچار در اصفهان فرود آمدیم و بعد از چند ساعت سرگردانی دوباره به فرودگاه قطر برگشتیم. (پروتکل‌های پرواز طوری است که اجازه نمی‌دادند به جز مبدا و مقصد به شهر دیگری برویم.) یادم است در تهران برف سنگینی باریده بود و من و چند نفر از عوامل فیلم سرگردان در فرودگاه بودیم. لحظات سختی بود. چشمم به لیست پروازها بود و امیدوارانه انتظار می‌کشیدم که هر لحظه اجازه پرواز صادر شود تا به مراسم عقدم برسم، اما انتظارم تا روز بعد از عقد به طول انجامید. برای مراسم عقد، خانواده‌ و اقوام از اهواز آمده بودند و همسر و میهمان‌ها استرس داشتند که کی می‌رسم. عاقد هم آمده و تا ۹ شب صبر کرده بود ولی بعد با گله و گفتن اینکه: «این چه دامادی است که سر سفره عقد نیامده!؟» مجلس را ترک کرده بود. خلاصه پس از سه روز سرگردانی در فرودگاه اجازه پرواز دادند و من با یک روز تأخیر به مراسم عقد رسیدم.»

چرا هنرمند فیلم لاتاری به مراسم ازدواجش نرسید؟

کد خبر 681683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha