همشهری آنلاین: محسن چینی‌فروشان مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:

فضای رسمی و یکنواخت درس و بحث و تحصیل و مدرسه رفتن و در کلاس درس به صورت یکنواخت حاضر شدن، انگیزه‌ای در کودکان برای آموختن ایجاد نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،محسن چینی‌فروشان که در جمع بانوان نویسنده و هنرمند کانون سخن می‌گفت با بیان اینکه کانون در یک سال گذشته موفقیت‌های بسیاری را در عرصه تولید محصولات فرهنگی به دست آورده که باید این امتیاز را همچنان حفظ کرد، افزود: بسیاری از جایزه‌های جشنواره‌های داخلی در یک سال گذشته در حوزه کتاب، فیلم، تئاتر و بازی‌های رایانه‌ای به ویژه در جشنواره‌های همدان، اصفهان، کتاب تهران (ناشر برگزیده)، کتاب فصل و رسانه‌های دیجیتال به محصولات فرهنگی کانون اختصاص یافته است که در این میان سهم خالقان اثر در این موفقیت‌ها بسیار بالا است.

وی خاطر نشان کرد: کنار هم بودن نویسندگان و شاعران و آشنا شدن آنها با یکدیگر و آثار هم باعث می‌شود تا مجموعه‌ای از دیدگاه‌های کارشناسی فرصت بروز پیدا کنند که کانون مسلماً از این دیدگاه‌ها در ارزیابی سیاست‌های‌اش استفاده خواهد کرد.

 چینی‌فروشان از جمع بانوان هنرمند و نویسنده کتاب‌های کانون خواست با خواندن کتاب‌ها و دیدن آثار هنری نظرات‌شان را در اختیار کانون قرار دهند تا کیفیت آثار تولیدی کانون با استفاده از آن، روز به روز افزایش یابد.

مدیرعامل کانون اعتماد خانواده‌ها و اعتبار بین‌المللی را دو امتیاز بزرگ کانون دانست که باید برای حفظ آن تلاش بیشتری انجام داد.

وی ادامه داد: مخاطبی که با علاقه، اشتیاق و اختیار خود به کتابخانه‌های کانون می‌آید بزرگ‌ترین سرمایه ماست که برای استفاده مفید از اوقات فراغت‌اش کانون را انتخاب می‌کند ولی متأسفانه باید پرسید که فضای نظام رسمی تعلیم و تربیت ما چه انگیزه‌ای برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند؟

محسن چینی‌فروشان تصریح کرد که این فضای رسمی و یکنواخت درس و بحث و تحصیل و مدرسه رفتن و در کلاس درس به صورت یکنواخت حاضر شدن، انگیزه‌ای در کودکان برای آموختن ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل کانون در عین حال بر بهره‌گیری مناسب از امکانات کانون برای تغییر در شیوه‌ها و نوآوری در سیاست‌ها تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به این نکته که بسیاری از هنرمندان مطرح مایل‌اند اثری را در کانون خلق کنند، آن را نتیجه فضای مناسب و آرام کانون دانست و گفت: در بیش از 40 سال گذشته کنار هم بودن نیروهای جوان هنرمند و نویسنده و چهره‌های صاحب‌نام و مطرح این عرصه، فضای آرام و مناسبی را برای تولید محصولات فرهنگی و انتقال تجربیات ایجاد کرده است که ما هم به عنوان مدیران کانون تلاش می‌کنیم همیشه این فضا را حفظ کنیم.

گفتنی است در این نشست نویسندگانی مانند سرور پوریا نویسنده و مترجم بیش از 100 عنوان کتاب برای کودکان، نیره‌سادات هاشمی، افسون امینی، مهرنوش قربانعلی، مریم صباغ‌زاده شاعر و فرخنده ترابی و فاطمه گودرزی کارگردان فیلم‌های پویانمایی کودکان و نزدیک به 40 هنرمند تصویرگر، پژوهش‌گر، نویسنده، شاعر، مترجم حضور داشتند و در همین برنامه هم از بیش از 30 سال خدمات فرهنگی سرور پوریا تقدیر شد

کد خبر 68297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز