برای برقراری ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با شهروندان و همچنین رسیدگی به مشکلات و مسائل محله‌ها، «ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، سرزده و بدون اطلاع‌ قبلی از محله بریانک بازدید کرد.

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، در این دیدار ناصر امانی همراه با شهردار منطقه ۱۰، دبیر شورایاری محله بریانک و جمعی از مدیران شهری در سرای محله بریانک حاضر شد و از نزدیک با مردم درباره مسائل و مشکلات محلی و شهری این محدوده گفت و گو کرد.

امانی در باره این دیدارهای سرزده از محله‌های شهر تهران گفت: «هر هفته بدون اطلاع قبلی به مدیران شهری از محله های مختلف شهر تهران بازدید می‌کنم تا بدون واسطه، مشکلات و مسائل محله ها را از نزدیک مورد شناسایی قرار دهم.»

این عضو شورای شهر در بازدیدی که از محله بریانک داشت، نظافت معابر، وضعیت نهرها، جدول ها و مخازن، تیرهای برق مزاحم و کوچه‌ها و همچنین بوی نامطبوع را از جمله مسائل اصلی محله بریانک برشمرد و افزود: «متاسفانه بیش از ۵۰ درصد بافت مسکونی منطقه ۱۰ فرسوده است. از سویی، افت نوسازی مشهود است ولی نمای محله قابل زیباسازی است. بسیاری از این ساختمان‌ های فرسوده ناایمن هستند و همین مسئله می‌طلبد برای ایمن‌سازی و زیباسازی این ساختمان‌ها اقدام شود.»

همچنین در ادامه این دیدار صمیمانه، شهردار منطقه ۱۰ توجه به درخواست و نیازهای شهروندان را مهم‌ترین اولویت کاری مدیریت شهری منطقه عنوان کرد و ادامه داد: «بیش از ۴۵۰ درخواست مردمی در سال گذشته از سوی مردم دریافت کردیم. خوشبختانه هیچ درخواستی از سوی مردم روی زمین باقی نمانده و به کشوها نرفته است.»

«رضا شرفی» با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سرانه‌های خدماتی، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز منطقه افزود: «بحث مهم منطقه ۱۰، پایداری نگهداشت آن است. متاسفانه منطقه و به ویژه ناحیه یک، با موضوع پیمانکاری خدمات شهری روبه‌رو است و با افزایش حقوق کارگران و خدمات، قیمت تعیین‌شده برای ارائه خدمات موجب شده با موضوع عدم استقبال پیمانکار مواجه باشیم.»

او درباره اقدامات انجام شده در حوزه فنی و عمران منطقه در ۹ ماه اخیر گفت: «بسیاری از نهرهای منطقه اصلاح شده و به کانیوو جانبی در حال تغییر هستند. همچنین اقدامات بسیاری در حوزه عمرانی از در منازل شهروندان انجام شده و بسیاری از معابر آسفالت‌ مکانیزه شده‌اند.»

او همچنین از ارائه بسته‌های تشویقی برای اقدام به نوسازی خبر داد: «بسته‌های تشویقی مختلفی از سوی شهرداری برای نوسازی ارائه شده است. در این چارچوب، موفق شدیم موافقت کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری املاک زیر ۵۰۰ متر را در خیابان قزوین دریافت کنیم که می‌تواند موجب تحول در این خیابان و نوسازی گسترده‌ای شود.»

تعیین تکلیف وضعیت خیابان رنجبر از دیگر مواردی بود که رضا شرفی به آن اشاره کرد: «حدود چهار هکتار از زمین‌های مردم که سال‌ها در طرح تفصیلی قرارداشت و نه امکان نوسازی املاک خود و نه امکان فروش آن را داشتند، با این اقدام آزاد شد که بی‌تردید افزایش رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری را به همراه دارد.»

شهردار منطقه ۱۰ در پایان به موضوع کسری پارکینگ اشاره کرد و با تاکید بر نهضت آغاز شده پارکینگ‌سازی در این منطقه اظهار داشت: «در پویش قرار خدمت، توانستیم مصوبه‌ای را از مدیریت عالی شهری دریافت کنیم که مانند ندارد. بر این اساس، توانستیم موافقت مدیریت شهری را برای تخصیص اعتبار برای تملک املاک برای ساخت پارکینگ دریافت کنیم که در این چارچوب، پنج پروژه تعریف شده و دو پروژه نیز از قبل تصویب شده بود.»

کد خبر 690716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha