تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، به امضا رسید.

تفاهم دانشگاه شریف و ایران خودرو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در راستای سیاست‌های کلان نظام و با هدف تجلی شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات فناور و دانش‌بنیان داخلی در توسعه خودکفایی و بومی‌سازی و نیز بهره‌مندی از استعدادهای مذکور در اجرای پروژه‌های صنعت قطعه‌سازی خودرو، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) منعقد شد.

نشست امضای تفاهم‌نامه و همفکری در خصوص گسترش تعاملات فناورانه دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با حضور دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه، مهندس عادل پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو و برخی از معاونین و مدیران این دو مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه در سخنانی به معرفی ظرفیت‌های زیست بوم دانشگاه صنعتی شریف پرداخت.

او گفت: دانشگاه شریف در نظر دارد حاصل و اندوخته ۵۶ سال فعالیت علمی خود را در این دهه در خدمت نیازهای جمهوری اسلامی بگذارد و تلاش خواهیم کرد که دانشگاهمان در خدمت صنایع بزرگ و اصلی کشور بوده و چالش‌های موجود در این صنایع را حل کند.

در ادامه مهندس پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو نیز به بیان نیازمندی‌های فناورانه این شرکت پرداخت.

او گفت: اگر بخواهیم به اقتصاد دانش بنیان برسیم باید صنعتمان دانش بنیان شود. متاسفانه هم صنعت و هم دانشگاه مظلوم واقع شده‌اند و علی‌رغم تمام برنامه‌هایی که برای ارتباط میان این دو گذاشته می‌شود، باز هم در این زمینه به جایگاهی که شایسته است نرسیده‌ایم.

کد خبر 699969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha