مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین سیاست‌های تحریمی غرب علیه ایران را بر موضوع تامین انرژی در داخل کشور بی‌اثر دانست.

سید محمد مرندی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در صفحه توییتر خود نوشت: آن دسته از کشورهای غربی که ایران را برای رنج کشیدن حداکثری آن تحریم کردند، باید بدانند که ایرانی‌ها از وفور بسیار بسیار ارزان بنزین، برق، گاز طبیعی و دیگر سوخت‌های فسیلی بهره‌مند هستند.
توییت مرندی به کارزار «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه ایران اشاره دارد که پس از خروج از توافق هسته‌ای ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین، تحریم‌های متعدد دیگری علیه ایران اعمال کرد.

اشاره مرندی به این موضوع در بحبوحه نگرانی اروپا درباره تامین انرژی با وجود بحران پیش‌آمده پس از جنگ‌ روسیه در اوکراین و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو مطرح شده است. 

علاوه بر بروز بحران انرژی در کشورهای اروپا، طبق گزارش‌ها در این زمینه، قیمت سوخت در آمریکا نیز در پی جنگ روسیه در اوکراین افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

کد خبر 701722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • آذربایجان SG ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    14 1
    اگه درآمد ایرانی ها رو در نظر بگیریم ایرانی ها از وفور هیچی بهره مند نیستند از جمله بنزین ، گاز و برق .
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    12 0
    بله تحریما برای شما و آقازاده ها بی تاثیر هست نه مردم ! مردم از وفوور بنزین بهره مند هستن ولی از خرید مواد غذایی برای خودشونو خانوادشون بی بهره هستن چون گرونه . چون درآمد با ريال هست ولی مخارج به نرخ دلار
  • سیف الله ریحانیان IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 11
    اروپا و آمریکا کانادا نیاز به انرژی خاورمیانه دارند ولی سران کشورها اهمیت خودشان را فراموش کرده اند روسیه موجب بسیاری مشکلات برای اروپا بوجود آورده ولی آنها تحمل می‌کنند چون مجبورند کاش سران کشورهای نفت خیز بدانند سعی کنیم اسرائیل با حیله این توانایی را ازما نگیرد
  • مهرداد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    10 0
    با توجه به درآمد اکثر مردم این نرخ ها هم خیلی زیاد است
  • AU ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ظاهرا متن قبلی غیر قابل انتشار بود ، پرسش من این است ، کدام کارگر یا کارمند حقوقی مانند کشورهای دیگر دریافت میکند که شما نرخ کنونی سوخت ، گاز ، برق و آب را بسیار ارزان میدانید ؟ آیا درآمد و خرج هماهنگی دارد ؟
  • صدری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 5
    انسان باید نابینا باشد ، که دست خدا را در رویدادهای اخیر ، بخصوص ( تحریم روسیه ، جنگ اوکراین ، بحران سوخت در اروپا و آمریکا ناشی از تحریمی که خود اعمال کردند و فرجام برجام ) نبیند ، حالا آمریکا و اروپای پادوی او چاره ای جز توافق برای ورود نفت و گاز ایران به بازار جهانی ندارد ...
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 0
    ما مردم زیر گرانی برق وآب وگاز داریم له میشویم جنوبیها میدونن مصرف دوتا کولر گازی تو گرمای جنوب هزینش چقدر هست