سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
۹ نفر

توقف وانتی‌ها در تمام معابر منطقه۲ برای جلوگیری از حوادث و بروز ترافیک ممنوع شد.

پلیس

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس راهور منطقه ۲ دراین‌باره گفت: «توقف وانتی‌ها در قالب فروش میوه و سبزی و... باعث بروز معضلات زیادی می‌شود و با توجه به ایجاد حوادث گسترده، این بار پلیس وارد میدان شده است.»
سرهنگ «بردیا دریکوند» افزود: «براساس قانون عرضه میوه در حاشیه معابر ممنوع بوده و با استناد به ماده ۷ قانون راهور برایش جریمه تعیین شده است. همچنین راندگان وانتی‌ها با قرار دادن تابلو یا افرادی پیش از محدوده فروش‌شان مانع ایجاد تمرکز در راننده می‌شوند. گاهی هم توقف‌های دوبل و سوبل هنگام خرید زمینه‌ساز تصادف‌های بزرگی است. به همین دلیل گرچه جمع‌آوری این گروه صنفی در اختیار پلیس نیست، ما برای جلوگیری از بروز حوادث بعدی و به هم ریختگی طرح برخورد با وانتی‌ها شروع و تاکنون ۳۵ دستگاه از معابر منطقه ۲ جمع آوری شده است.»
او با بیان اینکه بیشترین وانتی‌ها در محدوده خیابان‌های سازمان آب، خسرو جنوبی و شمالی، ستارخان و... و. مستقر شده و میوه می‌فروختند گفت: «در گام نخست به رانندگان خودروها اخطار داده شد اما پس از چند نوبت بی‌توجهی در نهایت خودروها به پارکینگ راهنمایی و رانندگی انتقال یافتند.»
سرهنگ دریکوند ادامه داد: «بیشتر رانندگان وانتی از ساکنان اطراف پایتخت هستند که برای فروش محصولات‌شان به منطقه۲ مراجعه می‌کنند. طرح برخورد با رانندگان وانتی‌ها تا زمان حذف کامل از معابر ادامه دارد. البته متاسفانه برخی وانتی‌ها پس از توقیف خودرو و پرداخت جریمه‌ها با این تفکر که طرح تمام شده، دوباره به حاشیه خیابان‌ها بازگشته‌اند که برای برخورد با آنها در حال کسب مجوز از دادستانی هستیم تا برخوردهای شدیدتری با خاطیان داشته باشند.»

کد خبر 702949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha