دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
۲ نفر

اگر گاهی در گذشته چراغ راهنمایی نارنجی یا قرمز می‌شد و روی خط عابرپیاده توقف می‌کردید، برایتان هم مهم نبود که کمی عقب‌تر بروید، بد نیست بدانید که اگر چنین‌کاری در محدوده میدان‌های مهم منطقه ۲ انجام دهید، بابرخورد جدی پلیس مواجه می‌شوید.

عابر

همشهری آنلاین، مریم باقرپور: تکه دوم پایتخت از میدان‌های مهمی مانند صنعت، توحید، صادقیه و... تشکیل شده که در برخی از این میادین حجم‌ تردد خودروها وعابران پیاده بسیار زیاد است. در این میان طرحی با عنوان «گذرگاه» توسط پلیس راهور منطقه ۲ با توجه به افزایش تخلف برخی رانندگان که در برخی مواقع بروز تصادف می‌شود، شروع شده است.

برای اجرای این طرح تعدادی مأمور راهنمایی و رانندگی در محدوده میدان‌های صنعت و توحید مستقر شده‌اند که با قرمز شدن چراغ، به رانندگانی که روی خط توقف کرده باشند، اخطار می‌دهند. «بردیا دریکوند» رئیس پلیس راهور منطقه ۲ می‌گوید: «این طرح از اواخر آذرماه شروع شده و به نوعی عامل بازدارنده برای توقف خودروها در محدوده تعیین‌شده با هدف تردد آسان و امن شهروندان از خطوط عابرپیاده است.»

حین اجرای این طرح اگر رانندگان به اخطار مأموران توجه نکنند گویا مشمول جریمه می‌شوند. دریکوند می‌گوید: «بر اساس قانون، توقف خودروها روی خطوط عابرپیاده تجاوز به گذرگاه عابرپیاده تلقی شده و متخلفان ۲۱ هزار تومان جریمه می‌شوند.»

کد خبر 733086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha