مجموع نظرات: ۱۴
یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲
۳ نفر

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تسلیح جزایر نزدیک به این کشور از سوی یونان گفت: ای یونان به تاریخ نگاه کن، به تاریخ بازگرد، اگر بیش از این پیش بروی بهای سنگینی خواهی پرداخت و ما یک شب ناگهانی ممکن است حمله کنیم.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه طی سخنانی در واکنش به اقدامات یونان در تسلیح جزایر نزدیک به ترکیه گفت: ای یونان به تاریخ نگاه کن، به تاریخ بازگرد، اگر بیش از این، پیش بروی بهای سنگینی خواهی پرداخت.

وی سپس با اشاره به جنگ آتاتورک با یونان در منطقه ازمیر که به جنگ بزرگ و جنگ استقلال معروف است و تعداد زیادی از یونانیان کشته و به دریا ریخته شدند، یادآور شد: برای یونان تنها یک سفارش داریم، ازمیر را فراموش نکن. می گویید کجاست این تهدیداتان؟ ما یک شب ناگهانی می توانیم حمله کنیم.

یونان طی یکسال گذشته اقدام به تسلیح جزایر نزدیک به ترکیه کرده و با آمریکا نیز برای ساخت پایگاههای نظامی و استقرار در آنها توافقاتی داشته است که این موضوع برای ترکیه نگران کننده است.

مقامات آنکارا بارها نسبت به این موضوع به یونان هشدار داده اند.

کد خبر 702968
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • میثم IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 6
    ترکیه فقط در حد پ. ک ک هست چهارتا کرد با کلاش تو دستشون و کشتن زن و بچه هاشون
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    16 6
    یونان دیگه عراق و سوریه نیست جیگر
  • حمید خان زند IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    7 23
    سلام عرض ادب و احترام به امید خدا، آمریکاء منتظر یک مشت بزرگ از طرف تمام کشورهای جهان باشد آمریکاء یا همان شیطان بزرگ روزهای آخر شیطنتهایش را سپری می کند و ماهیت آن برای تمام دنیا پیدا شده است که کشورها را به جان هم می اندازد تا سلاحهایش را بفروشد این وسط سه تا نوکر بدبخت اروپایش شکست بزرگی خورده اند ، ان شاالله به زودی در کل دنیا منزوی خواهند شد آمین یا رب العالمین.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    16 6
    جو نگیرت اردوغان ..... پوتین توی جنگ اوکراین مونده زیاد رجز خوانی نکن
  • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 3
    یک سوال ؟! چرا علیرغم بدهکاری چند صد میلیاردی یونان ، غربی ها نزدیک به ۸۰۰ میلیون تسلیحات به یونان فرستاده اند و این کشور را تا دندان مسلح کرده اند. اردوغان باید بداند که این دامی است که برایش پهن شده است و ازآن گریزی نیست ! بزودی شاهد درگیری هایی بین ترکیه و یونان خواهیم بود و این آتش زیر خاکستر است . درست است که ترکیه عضو ناتو است اما مسلما همان ناتو از یونان حمایت میکنند. حقیقت این است که غربی ها میخواهند ترکیه را تجزیه کنند تا بتوانند بر ایران و روسیه کنترل داشته باشند. بزودی صدای طبل جنگ را خواهیم شنید.
  • مجید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    4 16
    إن شاإلله جنگی اتفاق نیوفته. اگر هم اتفاق افتاد. خیلی دوست دارم برای جلوگیری از دخالت‌های بیشتر امریگا و اروپا آقای اردوغان پیروز میدان باشد طوری که دیگر هیچوقت یونان هوس مسلح کردن جایی نکند. آخه این آمریکا و اروپا واقعا شورش در آوردن.
  • امیر IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    8 5
    اگه جنگی رخ بده بهتره یونان پیروز میدان شه که رو این اردوغان غرب زده کم بشه همین اردوغان آذربایجان رو واسه ایران شاخ کرده