پرسپولیس در نخستین نمایش پاییزی‌اش، نشانی از تیم قبل از تعطیلات نداشت.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آخرین روز هفته هفتم، پرسپولیس با یک گل برابر تراکتور شکست خورد تا طلسم ۸سال شکست‌ناپذیری سرخ‌ها مقابل این تیم از بین برود. تنها گل این مسابقه را محمد عباس‌زاده، مهاجم پیشین پرسپولیس وارد دروازه قرمزها کرد و البته هر ۲تیم هم یک‌بار تیر دروازه همدیگر را به لرزه درآوردند. این نخستین شکست پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم بود که به‌نظر می‌رسد تمرکز پایین سرخ‌ها، در مسیر ثبت آن نقشی اساسی ایفا کرد.

این تیم، تیم تابستان نبود

پرسپولیس در آخرین روزهای تابستان در شرایطی راهی تعطیلات شد که از بهترین فرم ممکن برخوردار بود. سرخپوشان با ۴ برد پیاپی و نمایش‌هایی که یکی از یکی بهتر می‌شد، نوید رسیدن به بلوغ فنی و تاکتیکی را می‌دادند، اما نخستین بازی پاییزی آنها هرگز چنین رنگ و بویی نداشت. یحیی گل‌محمدی تیمش را با تک مهاجم و سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان فرستاده بود. یورگن لوکادیا در پیشانی خط حمله قرار داشت و مهدی ترابی، سعید صادقی و سروش رفیعی از پشت سر او را حمایت می‌کردند اما روز، روز هیچ‌کدام از عناصر هجومی سرخپوشان نبود. لوکادیا که حتی در بدترین شرایط ممکن هم بازیکن استانداردی به‌نظر می‌رسد، یک توپ را به تیر دروازه حریف زد، اما مهدی ترابی بهترین بخت پرسپولیس برای کسب حداقل یک امتیاز را با از دست‌دادن پنالتی به باد سپرد. به این ترتیب سرخپوشان ۳امتیاز مهم را از دست دادند که ممکن است در پایان فصل به زیان آنها تمام شود.

تمرکز؛ صفر

آنچه از پیش از مسابقه کاملا به چشم می‌خورد، فقدان تمرکز کافی نزد پرسپولیسی‌ها بود. یحیی گل‌محمدی در نشست‌های خبری قبل و بعد از مسابقه به صراحت اعلام کرد در مورد «فوتبال» حرفی ندارد و این موضوع در نوع بازی پرسپولیسی‌ها و نیز اظهارات برخی از آنها در پایان مسابقه مشخص بود. در نتیجه پرسپولیس یکی از سردرگم‌ترین نمایش‌های سالیان اخیرش را ارائه داد، طوری که به قول گل‌محمدی شاید تراکتور می‌توانست چند گل دیگر هم به این تیم بزند. توجه داشته باشید سرخپوشان در حالی برابر تراکتور شکست خوردند که تیم حریف به‌دلیل نقص فنی هواپیما، تازه صبح روز بازی موفق به حضور در تهران شده بود.

پنالتی‌زن تیم عوض می‌شود

در بازی با نفت مسجدسلیمان پنالتی به‌دست آمده برای پرسپولیس را یورگن لوکادیا زد که گل شد و کام‌بک سرخپوشان رقم خورد. حتی آن روز هم مهدی ترابی پنالتی‌زن اول قرمزها بود، اما به درخواست لوکادیا گوش کرد و پنالتی را به او داد. حالا اما پنالتی بدی که ترابی برابر تراکتور از دست داده، ممکن است منجر به تغییر پنالتی‌زن اول قرمزها در ادامه فصل شود. به هر حال، لوکادیا نشان داده حرفه‌ای‌تر است و شرایط روحی و روانی بهتری دارد.

کد خبر 709935
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عزیز IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    جناب آقای یایا ، جناب آقای بازیکنا. میلیاردی پول می گیرید که بگید روحیه ندارید. میشه بگید ما هم یاد بگیریم