یک نمونه اولیه توربین بادی فراساحلی «زیمنس گامنسا»، مجموع تولید انرژی تجدید پذیر یک روزه خارق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده است و در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، ۳۵۹ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند. برای رسیدن به این میزان تولید، باید بیش از ظرفیت اسمی خود، در تمام طول روز کار می‌کرد.

توربین زیمنس گامسا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، «زیمنس   SG ۱۴-۲۲۲ DDگامسا» یکی از بزرگترین توربین‌های بادی جهان است که با ظرفیت اسمی ۱۴ مگاواتی بزرگترین توربین‌های «هالیاده – ایکس» جنرال الکتریک برابری می کند و تنها پشت سر سکوهای غول پیکر ۱۵ مگاواتی «وستاس» و «مینگ یانگ ۱۶ مگاواتی» غول پیکر که قهرمان واقعی توربین‌های فراساحلی جهان محسوب می‌شود. قرار دارد.
توربین بادی «زیمنس گامسا SG ۱۴-۲۲۲ DD» که تولید سریالی آن برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، از سه تیغه عظیم ۱۰۸ متری (۳۵۴ پایی) استفاده می‌کند که دایره‌ای به مساحت ۳۹ هزار متر مربع ایجاد می‌کند. و در حالی که ظرفیت اسمی آن ۱۴ مگاوات است، با ارائه عملکرد «افزایش توان»  می‌تواند تا ۱۵ مگاوات انرژی تولید کند.
به گفته پیتر اسمن، مدیر ارشد تولید زیمنس گامسا، این عملکرد افزایش قدرت، شرایط خاص سایت را کنترل می‌کند و در حدود ۹۸ درصد اوقات فعال می‌ماند و تنها در صورت وزش بادهای طوفانی یا تلاطم بیش از حد خاموش می‌شود، در این مرحله ظرفیت توربین به ۱۴ مگاوات کاهش می‌یابد. به رغم اینکه توربین زیمنس برای استقرار در مناطق فراساحلی طراحی شده است، نمونه اولیه این توربین در پایان سال ۲۰۲۱ در «اوسترلید» دانمارک در خشکی ساخته شد و در آنجا رکورد تولید خود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: 
 


پیتر اسمن افزود: یک رکورد توسط نمونه اولیه توربین جدید ۱۴ مگاواتی زیمنس گامسای ما ثبت شده است. این توربین در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته ۳۵۹ مگاوات ساعت تولید کرده است - بیشترین قدرتی که یک توربین در این مدت تولید کرده است . این برابر با  انرژی کافی برای راندن ۱.۸ میلیون کیلومتر در یک خودروی برقی سایز متوسط ​​است.

کد خبر 711792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha