مماشات با آشوبگران و حامیان سلبریتی آنها پس از چند رخداد تروریستی توجیه ندارد.

سلبریتی

 به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه همشهری نوشت:

می‌کشند و بالای سر مقتول مویه می‌کنند؛ مقتولانی که هدفمند انتخاب می‌شوند تا بیشترین تأثیر را بر افکار عمومی که به مدد شبه‌رسانه‌های سعودی و لندنی آماده پذیرش هر نوع دروغ جای واقعیتند، بگذارند. جنایت‌هایی که قرار است به پای نظامی گذاشته شود که تلاشش حفظ امنیت مردم و مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری شارژ شده از آن سوی مرزهاست.

نظامی که دشمن می‌داند در جنگ روایت‌ها یک گام عقب‌تر از آنهاست و با بهره‌گیری از همین ضعف، روایت کشتار خود را به نظام  منتسب می‌کند. با گذشت بیش از ۲ماه از ناآرامی‌ها و با وجود هشدارهای مکرر درباره جدا کردن صف معترضان از اغتشاشگران، بیانیه مشترک نهادهای اطلاعاتی کشور درباره گردانندگان پشت صحنه آشوب‌ها و همچنین سلبریتی‌های هنری و ورزشی که هر روز با یک توییت و پستی برای اغتشاشگران و تروریست‌ها مشروعیت‌تراشی می‌کنند تا جنایت بیشتری را انجام دهند و پلیس، بسیجی و مردم بیشتری کشته شوند، حجت را بر معترضان و نیروهای امنیتی تمام کرده است؛ حجتی که پایان مماشات مسئولان را مقابل اغتشاشگران  به مطالبه‌ای عمومی تبدیل کرده است.

شارژ روحی ضدانقلاب

گرچه در ۲ماه گذشته، حافظان امنیت با حداکثر مماشات با اغتشاشگران و تئوریزه‌کنندگان خشونت برخورد کرده‌ و براساس گزارش‌های رسمی نهادهای مسئول، از سلاح جنگی برای مدیریت صحنه آشوب‌ها استفاده نکرده‌اند، اما آشوبگران با اطلاع از این واقعیت با استفاده از سلاح‌های جنگی دست به کشتار مردم و مأموران انتظامی و امنیتی زده‌اند. مامورانی که مظلومانه به شهادت می‌رسند اما برخی چهره‌های سیاسی و مثلا هنرمند و ورزشکار با انگیزه‌های نامشخص، اسلحه دست قاتلان و کشتار مأموران امنیتی را ندیده و نیروهای امنیتی بدون سلاح جنگی را متهم به کشتار مردم می‌کنند؛ همنوایی افرادی مانند «پروانه سلحشوری»، نماینده اصلاح‌طلب دوره گذشته مجلس  با متهم کردن «نظام به کشتار مردم» را می‌توان مصداق شارژ روحی ضدانقلاب در زمانه‌ای دانست که تصاویر موجود از جنایت اخیر در ایذه و اصفهان نشان می‌دهد تروریست‌ها چگونه مردم و مأموران را به گلوله بسته‌اند.

گرچه سلحشوری را نمی‌توان با چنین موضع‌گیری‌های «شاذ» جزو خواص به شمار آورد، اما همنوایی افرادی مانند او و سلبریتی‌هایی را که منبع خبرشان «اینستاگرام» و «سعودی اینترنشنال» است و آشکارا دچار «استحاله روانی» شده‌اند، باید شریک جنایت‌هایی که در گوشه و کنار کشور در حال رخ دادن است، دانست. سلحشوری که در سایه امنیت در جمهوری اسلامی، سلحشورانه در نقش اپوزیسیون بازیگر «صحنه تطهیر جنایت تروریست‌های ضد انقلاب» شده است، هرگز درباره چگونگی نفوذ اسلحه به دست‌هایی که از کشتار مردم و مأموران ابایی ندارند و از آن سود می‌برند، مطلبی نمی‌گوید و بدون سند و مدرکی قابل دفاع، جمهوری اسلامی را متهم به قتل می‌کند. درست همان کاری که تروریست‌ها بعد از کشتار با مویه بر سر مقتولان از آن برای «هدف گرفتن نظام» استفاده کرده و می‌کنند.

سوءاستفاده از مدارای نظام

رخ‌دادن چند واقعه تروریستی و هدف گرفته شدن مردم عادی و مأموران امنیتی و انتظامی از کوچه و خیابان گرفته تا حرم، نگرانی‌هایی را درباره تغییر فاز جریان‌برانداز و پیاده نظام اغتشاشگر آن در ایران افزایش داده است. این نگرانی هنگامی جدی‌تر می‌شود که «جان بولتون»، مشاور سابق امنیتی کاخ سفید در دوره ترامپ، رسما از وارد شدن اسلحه به ایران برای آنچه او «تسلیح معترضان در ایران» خوانده، خبر داده است.

او به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود: «سلاح‌ها از طریق اقلیم کردستان عراق به ایران منتقل شده است. » اعتراف به مسلح کردن آشوبگران برای مقابله با نیروهای حافظ امنیت کشور باید با واکنشی در خور از سوی مسئولان روبه‌رو شود. در واقعه به رگبار بسته شدن نیروهای یگان ویژه در اصفهان یکی از مأموران این یگان از مظلومیت همکارانش که به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند اینطور روایت می‌کند : «ما اسلحه نداشتیم. اگر داشتیم به این سادگی روی ما رگبار نمی‌گرفتند و بچه‌های ما را شهید نمی‌کردند.» اغتشاشگران می‌دانند دستور به «مدارای حداکثری» و مجهز نبودن مأموران به «تجهیزات مناسب» خطری را متوجه جانیان  نمی‌کند و می‌توانند به سادگی دست به هر جنایتی بزنند. مانند تصاویری که از برخی شهرها در تیراندازی بی‌هدف برخی افراد به سمت مردم پشت کامیون! که یادآور عملیات‌های تروریستی سال‌های ابتدایی دهه ۶۰است یا سنگسار کردن نیروی پلیس و قتل آنان به شکل وحشیانه و برخی جنایت‌هایی که بیان آن غیرممکن است و تصاویرش در فضای مجازی موجود است بخشی از «توحش» به‌کار رفته شده علیه امنیت کشور در سایه مدارایی است که نظام در دستور کار دارد.

اینکه تروریست‌ها با این اقدامات خود می‌خواهند از مردم سلب آرامش کنند تعجب ندارد اما اینکه برخی افراد سیاسی حزبی یا فلان فرد ورزشی یا هنرمند نمی‌خواهد واقعیت را ببیند و می‌خواهد در کنار تروریست‌های شاهچراغ، ایذه، مشهد، اصفهان، سنندج  خود را تعریف کند به‌نظر می‌رسد از این پس مماشات با این افراد هم جایز نیست و آنها نیز باید تاوان همراهی با تروریست‌ها را بپردازند.

خواسته مردم را عملی کنید

با وجود انتشار گسترده تصاویری از وحشی‌گری‌های رخ داده که در پوشش «اعتراض مسالمت‌آمیز» به خورد افکارعمومی در داخل و خارج کشور داده می‌شود. مردم در راهپیمایی ۱۳آبان خواسته‌ای منطقی و بحق را از مسئولان مطالبه ‌کرده‌اند؛ خواسته‌ای که به‌نظر می‌رسد هنوز اجابت نشده است «حسین شریعتمداری» در یادداشتی مماشات با آشوبگران را کاری درست می‌داند، اما می‌پرسد این مدارا تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند: «برخی از دست‌اندرکاران اعلام می‌دارند که مماشات با آشوبگران با هدف جدا شدن سره از ناسره صورت می‌پذیرد! که با عرض پوزش باید گفت:‌ اولاً؛ مگر تاکنون این تفکیک و جدایی صورت نپذیرفته است!؟ و آیا هنگامی که می‌بینید آشوبگری با دشنه و یا فلان سلاح گرم در پی حمله به یکی از شهروندان است، باید صبر کرد تا انگیزه‌اش روشن شود!» او در ادامه می‌نویسد: «آشوبگران باید به کدام جنایت دیگر دست بزنند تا احساس شود زمان مقابله جدی و بی‌ملاحظه با آنها فرا رسیده است!؟»

کد خبر 721156
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • US ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    8 9
    هر وقت زورتون به علی دایی رسید باور میکنیم
    • شهروند ... IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      علی دایی از محبوبیت خودش بین شهروندان ترک و حساسیت اونها در مورد خودش ، داره نهایت سوء استفاده رو میکنه ... با ایشون با یه شیب ملایم و آروم باید برخورد مناسب و حساب شده کرد ...