تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف انگیس می‌رود.

تیم ملی فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ تیم ملی فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۶.۳۰ در یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال به مصاف انگلیس می‌رود تا نخستین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های قاره اروپا برگزار کند.

پیروزی در این بازی برای هر یک از دو تیم اهمیت فراوانی خواهد داشت چرا که کسب امتیاز در این مسابقه حساس به منزله هموارتر شدن مسیر صعود از مرحله گروهی به شمار می‌رود.

اما ترکیب کارلوس کی‌روش برای این بازی در هفته‌های اخیر بارها از سوی رسانه‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفته و به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی با این نفرات به میدان برود. 

علیرضا بیرانوند چهارمین بازی در جام جهانی را در مقابل انگلیس، تجربه خواهد کرد. او پس از روزهای درخشان با پرسپولیس و بازگشت به اوج، مصدومیت مختصر را هم پشت سر گذاشته و حالا به دنبال یک درخشش دیگر این بار برابر یاران هری کین است.

در حالی که به نظر می‌رسید کی‌روش دو مدافع مرکزی را خواهد داشت و روزبه چشمی را به عنوان هافبک دفاعی و مدافع سوم جلوی آنها قرار خواهد داد اما به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی در تصمیم نهایی، روزبه را رسماً وارد خط دفاعی کرده و قصد دارد از او به همراه پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در این پست استفاده کند.

حضور میلاد محمدی و صادق محرمی، چندان هم بعید به نظر نمی‌رسید و آنها پس از نمایش آمادگی در ترکیب دینامو زاگرب و آاک آتن، جایگاه خود در ترکیب اصلی را پیدا کرده‌اند. بازیکنانی که برخلاف مدافعان مرکزی، فیزیک تنومندی ندارند اما سمج، دونده و پرتلاش هستند و این‌ها مشخصه‌های موردنظر کی‌روش برای بازیکنانی است که مدافعان کناری ایران در جدال با خوش‌تکنیک‌های انگلیس خواهند بود.

بعید به نظر می‌رسید سعید عزت‌اللهی مقابل انگلیس روی نیمکت بنشیند اما تصمیم نهایی کی‌روش بر این اساس است که علی کریمی به جای او بازی کند. کریمی که شاید بزرگترین سورپرایز فهرست ایران هم بود، حالا در اولین بازی شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارد. احمد نوراللهی و احسان حاج‌صفی دو هافبک تدافعی دیگری خواهند بود که شاید نقش هافبک مرکزی هم بگیرند.

آنچه از آخرین تمرین مشخص شده، زوج خط حمله به جای مثلث هجومی است. مهدی ترابی، وحید امیری، علی قلی‌زاده و سایرین را فراموش کنید؛ کی‌روش برای این خط علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی را در نظر گرفته است.

ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، صادق محرمی، علی کریمی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.  

کد خبر 721771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مرتضی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    8 0
    همشهری پس ترکیب جلوی انگلیس کو ؟ تو که همه 25 بازیکن تیم ملی رو که گفتی هستند ، غیب گفتی؟ معلومه بالاخره در کل ترکیب از همین 25 نفرن دیگه