بازی امروز تیم ملی آرژانتین مقابل مکزیک در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حکم مرگ و زندگی را برای آلبی‌سلسته و کاپیتانشان داد.

مسی در بازی با عربستان - جام جهانی 2022 قطر

به گزارش همشهری‌آنلاین، عملیات برای بازگرداندن آرژانتین به جام‌جهانی آغاز شد. پس از شکست ناباورانه مقابل عربستان در بازی نخست، حالا دومین شانس قهرمانی در این دوره باید با تیم سختکوش مکزیک بازی کند. شکست در این دیدار برابر است با خداحافظی زودهنگام لیونل مسی از آخرین جام‌جهانی عمرش. او به هواداران گفته: «به ما اعتماد کنید، این تیم شما را ناامید نخواهد کرد. ما در بازی بعدی باعث افتخار شما خواهیم شد.»

همزمان با افت شدید آلمان از زمان قهرمانی سال۲۰۱۴ که از ۴بازی ۳شکست داشتند، دیگر فینالیست آن دوره یعنی آرژانتین هم به‌شدت افت کرده. آرژانتین در ۶بازی اخیرش در جام‌جهانی، فقط یک پیروزی داشته؛ باخت به آلمان(۲۰۱۴)، مساوی با ایسلند و شکست از کرواسی و فرانسه(۲۰۱۸) و باخت به عربستان(۲۰۲۲). تنها برد یاران مسی در دوره قبلی بود که مقابل نیجریه به‌دست آمد.

مسی پیش از رونالدو به نخستین بازیکنی تبدیل شد که ۵دوره پیاپی جام‌جهانی را تجربه می‌کند. البته او برخلاف کریستیانو، فقط در ۴دوره موفق به گلزنی شده اما مثل او در مراحل حذفی نه گلی زده و نه پاس‌گلی ثبت کرده. مسی با زدن یک گل دیگر با رکورد ۸گل رونالدو در ادوار جام‌جهانی برابری می‌کند.

در ۱۰رویارویی آخر ۲تیم فقط ۳تساوی به‌دست آمده و بقیه را آرژانتین برده است.

مسی ۳بار به مکزیک گل زده که هر ۳ گل سال۲۰۱۵ بوده.

آرژانتین تا پیش از بازی با عربستان در ۱۳بازی با تیم‌های غیراروپایی در جام‌جهانی شکست نخورده بود. آخرین بار در افتتاحیه سال۱۹۹۰ از کامرون باخته بودند. آرژانتین ۲بازی آخرش را باخته. فقط یک‌بار بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۸ آرژانتینی‌ها ۳بار پیاپی شکست خوردند. تاکنون ۲شکست در ابتدای جام جهانی را تجربه نکرده‌اند.

کد خبر 723177
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 0
    آرژانتین با سه گل مکزیک رو در هم میکوبه مسی قطعا به فینال میرسه