همشهری آنلاین: درز کردن یک فیلم ویدئویی از عروسی پر ریخت و پاش دختر زمامدار میانمار باعث خشم مردم این کشور بسیار فقیر تحت حکومت نظامیان شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز  این تکه فیلم 10 دقیقه‌ای که  بر روی اینترنت فرستاده شده، تاندار شوه، عروس را نشان می‌دهد که چندین رشته مروارید و سنگ‌های درخشان که به نظر می‌رسد، الماس باشند را به خود آویخته و در کنار شوهرش ایستاده است

پس از پذیرایی از صدها مهمان، یک کیک عروسی پنج طبقه بریده می‌شود . این عروسی که در ماه جولای (تیر ماه) گذشته برگزارشد، حتی پیش از این که این ویدئو افشا شود، در شهر یانگون، پایتخت دوران استعمار برمه سابق، زبانزد همه شده بود و گزارش‌ها در مورد هدایای آن از جمله ماشین‌های و خانه‌های تجملی به ارزش 50 میلیون دلار – تقریبا سه برابر بودجه بهداشتی این کشور 53 میلیون نفری- دهان به دهان می‌گشت.

در ویدئوی مراسم که در سالن پذیرایی دولتی در یانگون برگزار شده بود، تان شوه زمامدار میانمار،  با پیراهن آهارزده سفید و در لباس سنتی نارنجی به نام" لانگیی" دیده می‌شود.

رهبر میانمار -سمت چپ-با داماد دختر و همسرش

این ویدئو که برای اولین بار زمامدار قدرتمند گوشه‌گیر میانمار را بدون یونیفرم نظامی نشان می‌دهد، فرصتی نادر در اختیار تحلیل‌گران مشتاق قرار می‌دهد تا  نگاهی به شورای حاکم نظامی میانمار، یکی از بسته ترین رژیم‌های دنیا بیندازند.

تان شوه رهبر نظامی میانمار

سو آنگ از شورای ملی اتحاد برمه – که در بانکوک پایتخت تایلند مستقر است- اشاره می‌کند که در فیلم  تان شووه و معاونش پشت یک میز قرار دارند و سایر اعضای شورای نظامی در پشت میزی دیگر در فاصله دور مشاهده می‌شوند.

کد خبر 7240

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز