سانتیاگو کوتایای ۳۴ ساله پیش از این هیچگاه شادی کشورش در بردن جام جهانی فوتبال را ندیده بود، چرا که دو سال پس از زمانی متولد شد که ستاره درگذشته دیه‌گو مارادونا برای آخرین بار در سال ۱۹۸۶ جام قهرمانی را برای «آلبی‌سلسته» (سفید و آبی‌ آسمانی‌ها) بالا برد.

WORLD CUP

همشهری آنلاین: او اکنون این شادی را تجربه کرده است.

نسل او که در دوران پس از گذر مارادونا از اوج حرفه‌ای‌اش بزرگ شده است، برای نخستین بار در روز یکشنبه شاهد برنده شدن تیم ملی فوتبالشان در مسابقه نهایی جام جهانی در برابر فرانسه در ضربات پنالتی بود. این سومین جام جهانی است که به آرژانتین می‌رسد، اما نخستین برنده شدن آرژانتین در ۳۶ سال اخیر است.

شادی جوانان دوران پسا-مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی

کوتایا که با صدها هزار نفر دیگر از طرفداران فوتبال که لباس آبی و سفید تیم آرژانتین را پوشیده بودند در مرکز بوئنوس آیرس شادی می‌کرد، گفت:‌«من ۳۴ ساله هستم و هرگز قهرمانی آرژانتین را ندیده بودم.»

این برنده شدن همچنین نخستین قهرمانی لیونل مسی، ستاره تیم در جام جهانی است که ادعای او را که بزرگترین بازیکن فوتبال جهان در حال حاضر است، تقویت می‌کند. مسی سال‌ها در سایه مارادونا که طرفدارانش هنوز او را می‌پرستند، در آرژانتین زیسته است.

کوتایا گفت: «جشن گرفتن در اینجا با همه این افراد - به اضافه اینکه مسی جام را بالای سر برد- شادی وصف‌ناشدنی است» و افزود مسلط شدن فرانسه به بازی که باعث مساوی شدن نتیجه در پایان نیمه دوم شد، از لحاظ عاطفی برای طرفداران تیم بسیار سخت بود.

شادی جوانان دوران پسا-مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی

شادی در خیابان‌های پایتخت آرژانتین تا ساعات ابتدایی روز دوشنبه ادامه یافت. طرفداران به بالای ایستگاه‌های اتوبوس و تیرهای چراغ برق رفتند بوق‌ها را به صدا در آوردند، طبل زدند و آسمان شب را با آتش‌بازی روشن کردند. عده‌ای حتی از هرم‌سنگ بلند وسط میدان بالا رفتند.

جام جهانی تنها عنوان مهمی بود که مسی ۳۵ ساله که چندین رکورد جهانی را با بازی کردن برای تیم‌های باشگاهی بارسلونا و پاریس سنت ژرمن شکسته است، در مجموعه‌اش نداشت.  او همچنین به همراه تیم آرژانتین «کوپا امریکا» را در سال ۲۰۲۱ برده بود. مسابقه نهایی روز یکشنبه آخرین بازی جام جهانی برای کشورش بود.

شادی جوانان دوران پسا-مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی

ماتیاس کاردینالی که پیراهنی با دو ستاره بالای آرم  (که اکنون سه ستاره شده است)- پوشیده است گفت تماشای جام جهانی را از مسابقات سال ۱۹۹۸ که فرانسه برنده آن شد، شروع کرد.از آن هنگام به بعد آزانتین یک بار دیگر هم به بازی نهایی رسیده است، اما در سال ۲۰۱۴ قهرمانی را به آلمان باخت.

کاردینالی گفت: «بازی امروز را با دوستانم تماشا می‌کردم و آنقدر لذت‌بخش بود که هنوز نمی‌توانم باور کنم. من هیچگاه این تجربه مشترک با دوستان، با خانواده، آمدن به اینجا با بقیه مردم را فراموش نمی‌کنم.

او گفت:‌«این پیروزی مردم را در کنار هم گرد می‌آورد و من واقعا خوشحال هستم. عبارتی برای توصیفش ندارم.»

منبع: خبرگزاری رویترز

کد خبر 729504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha