مدت‌هاست که برای دختران محل حکم دارالقرآن را پیدا کرده است. خیلی‌ها برای شرکت در دوره‌های تخصصی حفظ و تفسیر قرآن به جای صرف هزینه در آموزشگاه‌های خصوصی، در دوره‌های آموزشی مسجد امام حسن مجتبی(ع) شرکت می‌کنند.

مسجد امام حسن مجتبی

همشهری آنلاین: از سال۹۰ وقتی «صدیقه شمس» بانوی حافظ کل قرآن تصمیم گرفت با تدریس دوره‌های حفظ برای کودکان و نوجوانان در پایگاه بسیج مسجد محل به نوعی برای تربیت نسل جدید قرآنی و بیشتر شدن تعداد حافظان قرآن به‌خصوص بین کودکان و نوجوانان محله‌اش تلاش کند، اولین جرقه‌های برپایی چنین جمعی هم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله نازی‌آباد زده شد. 

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

کلاس‌ها ابتدا با دوره‌های حفظ برای کودکان شروع شد و به تدریج مفاهیم و تفسیر و درس‌های اخلاق هم به آن اضافه شد، تا حدی رشد کرد که حالا این مسجد در محله حکم پاتوقی تخصصی برای حفظ قرآن و یادگیری مفاهیم قرآنی را پیدا کرده است. پس از سالها دیگر حدود ۱۰نفر از شاگردان کلاس خودشان حافظان قرآن‌ شده‌اند، با این حال ضمن شرکت در دوره‌های تثبیت، با هدف ایجاد انگیزه برای تازه‌واردها در هفته چند بار اینجا می‌آیند. 

جمع حافظان قرآن در این مسجد جمع است | تربیت نسل به نسل حافظان قرآن

مثلاً «مینا سوری» یکی از آنها الان جوان ۲۳ساله و دارای مدرک کارشناسی رشته ادبیات فارسی است که از ۱۰سال پیش عضو گروه حفظ قرآن این مسجد شده و حالا خودش حافظ کل قرآن است که در بحث آموزش به مربی‌اش کمک می‌کند یا «میترا نیکنام» فارغ‌التحصیل رشته دبیری فیزیک، حافظ دیگری است که پس از سالها شرکت در دوره‌های آموزشی مسجد حالا در ۲۲سالگی خودش در این مسجد برای بچه‌های متوسطه اول و دوم کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کند یا «فاطمه‌سادات سلطانیان» فارغ‌التحصیل ۲۲ساله رشته ادبیات عربی و حافظ قرآن که پس از سالها همراهی با این گروه، این روزها علاوه بر شرکت در کلاس‌های حفظ و تثبیت کل هفته در مسجد حضور دارد و در برگزاری برنامه‌های مناسبتی و جلسات قرآنی مشارکت می‌کند.

جمع حافظان قرآن در این مسجد جمع است | تربیت نسل به نسل حافظان قرآن

دوره‌های مبتدی حفظ و مفاهیم  قرآن هم به صورت مداوم در حال برگزاری است و دختران کودک و نوجوان می‌توانند با حضور در روزهای شنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) محله نازی‌آباد در کلاس‌ها نامنویسی کنند.

«صدیقه شمس» استاد حفظ قرآن و مسئول بسیج نوجوانان پایگاه امام حسن مجتبی(ع) که سالهاست به‌عنوان معلم قرآن در یکی از مدارس منطقه ۱۶ هم فعالیت دارد به جذب دانش‌آموزان از طریق مدارس هم می‌پردازد: ‌ «ما در اینجا جز کلاس‌های قرآنی و تربیتی، برگزارکننده کلاس‌های تقویتی، کامپیوتر، کارگاه‌های آموزش هنری مثل نقاشی روی شیشه، دوره‌های ورزشی مثل رزمی و دفاع شخصی و... هم هستیم که با حضور اساتید مختلف هریک از حوزه‌ها برگزار می‌شود.»

کد خبر 740680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha