چندی است موضوع ساختمان‌های پرخطر درصدر اخبار قرار گرفته و شهروندان مایلند از تعداد و نشانی ساختمان‌های پرخطر محل زندگی خود اطلاع پیدا کنند. مسئولان شهرداری منطقه۱۷ هم شناسایی این بناها را در دستورکار قرار داده و تاکنون ۹ساختمان ایمن‌سازی شده‌اند.

ساختمان پرخطر

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۷ دراین باره می‌گوید: «با پیگیری‌های انجام شده و جلسات منظم کمیته ایمنی که هر ۲هفته یکبار باحضور نماینده دادستانی منطقه۱۸، دبیر ستاد بحران، معاون خدمات‌شهری و محیط‌زیست، معاون شهرسازی و معماری، رئیس اداره ساماندهی صنایع و مشاغل، شهرداران نواحی، مدیران آتش‌نشانی منطقه۴، رئیس اداره محیط‌زیست، فرمانده یگان حفاظت شهرداری منطقه و برخی از مدیران شهری برگزار می‌شود، ۹ساختمان ایمن‌سازی شده که ۳مورد جزء ساختمان‌های پرخطر بوده‌اند.»

«رضا شنگی» ادامه می‌دهد: «ساختمان‌هایی که از سوی سازمان آتش‌نشانی و نواحی شهرداری شناسایی شده‌اند، در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرند و قبل از وقوع حادثه و ورود به مرحله بحرانی، به مالکان و متصرفان آنها اخطارهای لازم داده می‌شود تا اقدامات موردنیاز برای رفع موارد ناایمنی ساختمان‌هایشان را انجام دهند. تاکنون نیز این جلسات ۷۰مصوبه داشته که تعدادی از آنها در دست اقدام و بررسی است.»

وی با اشاره به اینکه منطقه۱۷ دارای بافت‌های فرسوده زیادی است، ادامه می‌دهد: «در این منطقه به‌دلیل وجود بافت فرسوده زیاد، تعداد ساختمان‌هایی که دارای پتانسیل برای ورود به شرایط ناایمن دارند، خیلی زیاد است که پس از بررسی از سوی سازمان آتش‌نشانی، اخطارهای موردنیاز به صاحبان این املاک داده می‌شود. تعداد ساختمان‌هایی هم که از ابتدای سال تاکنون از سازمان آتش‌نشانی تأییدیه گرفته‌اند، ۹مورد است که ۳ساختمان جزء ساختمان‌های پرخطر بوده‌اند. ۶ساختمان دیگر هم که در شرایط خوبی نبودند، موظف به دریافت تأیید از سازمان آتش‌نشانی شدند.»

شهردار منطقه می‌گوید: «یکی از اقدامات بسیار خوبی که در منطقه انجام شده، دعوت از دادستان در کمیته ساختمان‌های ناایمن است. به همین دلیل، به مالکانی که از قانون استنکاف می‌کنند، اخطار از سوی مقام قضایی با درخواست شهرداری صادر و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.»

کد خبر 743666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha