شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
۱ نفر

بوستان ۱۱۲ هزار هکتاری آزادگان، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری پهنه شرق پایتخت است که در سال ۱۳۸۴ توسط شهرداری تهران تأسیس شد.

بوستان آزادگان

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : بوستان آزادگان امکاناتی مانند زمین بازی، دریاچه، کتابخانه و انواع‌ گونه‌های گیاهی متنوع دارد و وجود دریاچه مصنوعی در قسمت جنوبی بوستان به زیبایی این مجموعه تفریحی افزوده است. همچنین در زمین‌های ورزشی و بازی بوستان آزادگان با مساحت حدود ۲۰ هزارمترمربع، انواع وسایل بازی و ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان جانمایی شده‌است. علاوه بر اینها کتابخانه این بوستان به مساحت ۸۵۰‌مترمربع مخزن ارزشمندی با ۴۶ هزار جلد کتاب دارد. در کنار اینها تلفیق فضای سبز و آبنمای موزیکال در میدان اصلی بوستان و وجود بیش از ۹۰‌گونه گیاه از جمله درخت توت، صنوبر، گردو، شمشاد، توسکا و... فضای دل‌انگیزی برای گردشگران فراهم می‌کند. بوستان آزادگان در بزرگراه آزادگان، ورودی شهرک مشیریه قرار دارد.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

این منطقه در گذشته سلیمانیه نام داشت. نام سلیمانیه منسوب به امیرسلیمانی پسر عضدالملک رئیس ایل قاجار است. اراضی طرح در سابق متعلق به روستای اصفهانک از دهات جنوب‌شرقی تهران بوده است و تا این اواخر در آن کشت‌ و کار می‌کردند. در این اراضی کوشکی ایرانی مشهور به امیرسلیمانی وجود دارد؛ قدمت عمارت کوشک امیر سلیمانی به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول برمی‌گردد. این کوشک بر فراز قنات‌های هاشم‌آباد و محمودآباد بنا شده است. اکنون اراضی سلیمانیه محصور به محله‌ها شهری پرتلاطم هاشم‌آباد، دولت‌آباد، مشیریه، کیانشهر و افسریه است. این اراضی بعد از انقلاب‌اسلامی ایران در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و بنیاد نیز در اسفندماه ۱۳۶۹ اراضی مذکور را به شهرداری تهران واگذار کرد.

بوستان آزادگان در سال ۱۳۸۴ توسط شهرداری وقت تأسیس شد. این بوستان در ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۵، میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان، جنوب بوستان آبی آزادگان واقع شده است.

گردشگری | بوستانی با کوشک معروف امیرسلیمانی

گردشگری | بوستانی با کوشک معروف امیرسلیمانی

کد خبر 748371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha