شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز با سرافرازی اعلام می‌کنیم که آمار عناوین کتاب درسی سال گذشته بیش از صد برابر شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسین صفار هرندی در مراسم بیست و ششمین دوره معرفی کتاب سال و شانزدهمین دوره اهدای جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران افزود: آنچه امروز از دستاوردهای انقلاب پیش روی ماست محصول پیروزی انقلاب و راهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی یکی از برکات انقلاب را انس بیشتر مردم با کتاب دانست و گفت: گرچه در برهه‌ای از زمان در زمینه کتاب و کتابخوانی دچار غفلت تاریخی شدیم اما با طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی به افتخارات تاریخی خود بازگشتیم.

صفار هرندی اضافه کرد: اکنون استقبال از کتاب در جامعه در برخی شاخص‌های آن در جهان کم نظیر است.

وی به استقبال چشمگیر مردم از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب اشاره کرد و گفت: امسال پنج میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ده روز بازدید کردند که این آمار موجب مباهات است.

وزیر ارشاد همچنین برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، توزیع کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب و اختصاص یارانه و نیز ترغیب مردم برای تهیه کتاب از این طریق و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی را از دستاوردهای دولت نهم در زمینه کتاب و کتابخوانی برشمرد.

صفارهرندی گفت: در سه سال گذشته بیش از بیست میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی، مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس به ارزش حدود 40 میلیارد تومان اهدا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی طرح تقویت بنیه کتابخانه‌های تخصصی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه آمارهایی که از میزان کتابخوانی مردم ارائه می‌شود رضایتبخش است.

کد خبر 74866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز