دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاهدان عینی و منابع امنیتی فلسطینی اعلام کردند جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در طول یکشنبه شب دو حمله به نوار غزه صورت دادند.

به گزارش ایسنا‌ منابع امنیتی فلسطینی اعلام کردند: یک فروند جنگنده F16 اسرائیلی در ساعات اولیه روز دوشنبه (21 بهمن) دو موشک به مجتمع امنیتی و مقر پلیس فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه پرتاب کرد که موجب آتش سوزی گسترده‌ای شد.

این منابع افزودند: مقری که مورد هدف جنگنده اسرائیلی قرار گرفت مجتمع سیستم‌های امنیتی و پلیس وابسته به دولت حماس بود.

هم‌چنین یک هلی کوپتر اسرائیلی به منطقه‌ای در بیت لاهیا در شمال نوار غزه حمله نمود اما تلفاتی برجای نگذاشت.

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جنگنده‌های اسرائیلی مقر حماس در نزدیکی خان یونس و نیز مکانی دیگر در بیت لاهیا را هدف قرار دادند.

سایت اینترنتی فلسطین الیوم، به نقل از یک مقام پزشکی در فلسطین گزارش داد: ‌حسین فائز شامیه از اعضای مقاومت فلسطین که در حمله نیروهای اسرائیلی در طول جنگ نوار غزه زخمی شده بود بر اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی این فعال فلسطینی را که در عملیات انفجار تانک اسراییلی که به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن 3 سرباز دیگر اسراییلی منجر شده بود دست داشت، هدف قرار داده بود.

هم‌چنین نیروهای اشغالگر صهیونیست شهرک تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم را منطقه بسته اعلام کردند و مانع ورود و خروج شهروندان فلسطینی به این شهرک شدند.

منابع محلی گفتند: تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر سه راه ورودی این شهرک را بسته و این منطقه را منطقه نظامی اعلام کردند.

سایت اینترنتی شبکه الجزیره به نقل از عادل زعرب، سخنگوی اداره کل گذرگاه‌ها در نوار غزه گفت:‌ مقام‌های مصری روز یکشنبه گذرگاه رفح را به طور جزئی باز کردند و اجازه بازگشت 28 زخمی را به نوار غزه دادند.

این مسوول اظهار داشت: مقام‌های مصری هم‌چنان به رغم گشوده شدن جزئی این گذرگاه در روز یکشنبه به بستن گذرگاه ادامه می‌دهند.

محمد عبدالفضیل شوشه، استاندار شمال سینا نیز گفت: ‌گذرگاه رفح تنها برای عبور کمک‌های بشردوستانه و خروج زخمی‌ها باز است.

منابع امنیتی در سیستم‌های امنیتی پیشگیرانه در کرانه باختری نیز اعلام کردند محمد عبدالجمیل الحاج، از اعضای حماس که در زندان‌های سیستم‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سر می‌برد در اثر شکنجه و وضعیت بد زندان به شهادت رسیده است.

کد خبر 75002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز