بیل گیتس علیه درخواست‌ها برای توقف توسعه هوش مصنوعی (AI) صحبت کرده است.

بیل گیتس و ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، توییتر و اسپیس ایکس به همراه بیش از هزار کارشناس هوش مصنوعی اخیراً نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌ و در آن خواستار توقف در ایجاد سیستم‌های جدید «قوی‌تر» از روبات‌های فعلی مانند ChatGPT شده‌اند.

گیتس به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت، با روبات ChatGPT شرکت OpenAI گره خورده، چراکه مایکروسافت حامی GPT-4 جدید OpenAI است.

این روبات چت می‌تواند مکالمات انسان‌مانندی داشته باشد و تکه‌های قابل توجهی از متون را در مورد موضوعات بی‌پایان بنویسد.

ChatGPT در حال حاضر انسان‌ها را نگران مشاغل خود کرده است و کارشناسان اکنون ترس از آن را دارند که هوش مصنوعی خطرات فراوانی را برای جامعه ایجاد کند.

در این نامه سرگشاده آمده است: «سیستم‌های قدرتمند هوش مصنوعی تنها زمانی باید توسعه یابند که مطمئن باشیم تأثیرات آنها مثبت و خطرات آنها قابل کنترل خواهد بود.»

با این حال، گیتس اخیرا به رویترز گفته است که موافق این موضوع نیست.

این میلیاردر به این خبرگزاری گفت: «فکر نمی‌کنم درخواست از یک گروه خاص برای توقف، چالش‌ها را حل کند.»

او هشدار داد: «معلوم است که مزایای زیادی برای این چیزها وجود دارد. آنچه که ما باید انجام دهیم این است که نقاط دشوار را شناسایی کنیم.»

این نابغه فناوری یک روز پس از انتشار نامه سرگشاده، مطلبی وبلاگی را نیز با عنوان «عصر هوش مصنوعی آغاز شده است»، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

گیتس در آن نوشت: «هر فناوری جدیدی که تا این حد مخرب باشد، مردم را ناآرام می‌کند و این مطمئناً در مورد هوش مصنوعی صادق است. من درک می‌کنم که چرا - سوالات سختی را در مورد نیروی کار، سیستم قانونی، حریم خصوصی، تعصب و موارد دیگر مطرح می‌شود. هوش مصنوعی همچنین اشتباهات واقعی را مرتکب می‌شود و توهم را تجربه می‌کند.»

با این حال، گیتس فکر می‌کند که مزایای هوش مصنوعی بیشتر از خطرات آن است و بشریت واقعاً می‌تواند از توانایی‌هایش بهره ببرد.

کد خبر 751921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha