مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهر تهران گفت: این کمیسیون با افزایش 10 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 88 موافق کرد

حمزه شکیب در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ‌در اولین جلسه بررسی نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها در سال 88 ، پیشنهاد تاکسیرانی تهران برای نرخ‌های تاکسی در سال 88 به همراه توجیهات دیگر ارائه و در مورد آن بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: تاکسیرانی در مورد پیشنهاد افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال 88 دلایلی را دارد که از جمله آن افزایش هزینه‌های نگهداری تاکسی و بالا رفتن قیمت تجهیزات و امکانات آن بوده است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر از شبکه تاکسیرانی شهر تهران و گسترش و شرایط بهتر کار در آن حمایت می‌کند اما مجموع بررسی‌ها اعضای شورا را در مورد افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ها قانع نکرد و در نتیجه این میزان را تا 10 درصد افزایش نرخ کاهش دادیم.

شکیب یادآور شد: بخش عمده مسافران شبکه تاکسیرانی شهر تهران را مردم طبقه متوسط و کارمندان دولت تشکیل می‌دهند و افزایش میزان حقوق آن‌ها در سال آینده در حد 10 درصد است و نباید میزان افزایش نرخ کرایه‌ها آن‌ها را با شرایط سختی مواجه کند.

وی تصریح کرد: افزایش 10 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی‌ها در سال 88 مشمول همه تاکسی‌های خطی، گردشی و مسیرهای ویژه خواهد بود.

شکیب تصریح کرد: نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 88 در کمیسیون توسعه و عمران به تصویب رسیده است و عمده اعضا بر این میزان افزایش موافقت داشتند و تصویب نهایی این نرخ‌ها در جلسه روز یکشنبه هفته آینده (11 اسفند) خواهد بود.

وی همچنین به نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض تعدادی از رانندگان تاکسی شرکت‌های خصوصی در مورد حق شارژهای غیرقانونی و بیش از اندازه اشاره کرد و به ایسنا گفت: فرمانداری تهران نسبت به انعکاس نظر و شکایت این تعداد از رانندگان نگرانی خود را به شورا منعکس کرده است و شورای شهر نیز پاسخ این نامه را تهیه کرده و تاکید دارد که مصوبه شورای شهر تهران در مورد مشکل این تعداد از رانندگان و ساماندهی شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی کاملا با کارشناسی بوده است و چنانچه این مصوبه به طور کامل توسط سازمان تاکسیرانی اجرا شود هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

شورای شهر تهران نیز در یکصد و هفتاد و سومین جلسه خود با کمک 5 میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 88 برای شبکه تاکسیرانی موافقت کرده است.

کد خبر 75954

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز