مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که پروانه کار آن دسته از رانندگان تاکسی که رانندگی شغل دوم آنها به شمار می‌آید لغو می‌شود.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه با آن دسته از رانندگان تاکسی که رانندگی شغل دوم آنها به شمار می‌آید برخورد می‌شود و نسبت به لغو پروانه کار این رانندگان اقدام خواهد شد، اعلام داشت: اشتغال به فعالیتی جز رانندگی برای رانندگان تاکسی تخلف است و بر این اساس سال87 پروانه کار47 راننده تاکسی که رانندگی شغل دوم آنها بود، لغو شد.

حسین تیموری کرمانی افزود: در حال حاضر بیش از یکهزار دستگاه تاکسی به سرویس دهی به کارکنان ادارات و سازمان‌های مختلف مشغولند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق مصوبه شورای شهر در خصوص حق شارژ تاکسی‌های خصوصی، تصریح کرد: دریافت مبلغ بالاتر از مبلغ تعیین شده از سوی شورای شهر غیرقانونی است و با شرکت‌های متخلف برخورد می‌‌شود.

تیموری با اشاره به فعالیت 38 شرکت خصوصی با 54 هزار دستگاه تاکسی در تهران اضافه کرد: تنها اهرم نظارت بر این ناوگان عریض و طویل، مجموعه محدود بازرسی تاکسیرانی و گزارش‌های مردمی شهروندان است.

وی با بیان این که عمده تخلفات شبکه تاکسیرانی مربوط به 21 هزار دستگاه تاکسی گردشی است، اظها کرد: رانندگان تاکسی‌های گردشی کمترین تبعیت از قانون را دارند و بیشترین شکای‌ها مربوط به این تاکسی‌ها است.

تیموری از آغاز تدوین طرح جامع تاکسیرانی در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران خبر داد و افزود: بیشترین ترافیک، آلایندگی و عدم رعایت نرخ‌ها مربوط به تاکسی‌های گردشی است که تعریف مشخصی ندارند.

وی با اعلام خروج تدریجی تاکسی‌های گردشی ازچرخه فعلی و ساماندهی آنها، تصریح کرد: به این منظور طرح 5 ساله‌ای تهیه شده که هدف از اجرای آن حذف تاکسی‌های گردشی از ناوگان حمل و نقل شهری است.

تیموری در پایان یکی از برنامه‌های این طرح را افزودن سالانه 500 ایستگاه تاکسی جدید بر شمرد و اضافه کرد: با تعریف مسیر مشخص و تعیین نرخ ثابت، تاکسی‌ها دیگر نمی‌توانند در سطح شهر بیهوده تردد کنند.

کد خبر 79025

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز