مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکسی‌ها فقط یک هفته فرصت دارند تا برچسب کرایه را بر روی شیشه خودرو خود نصب کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی، با اشاره به مهلت یک هفته‌ای تاکسی‌ها برای نصب برچسب‌های نرخ کرایه سال جاری، گفت: از اواخر هفته آینده، تاکسی‌هایی که برچسب نداشته باشند، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف و یا جریمه می‌شوند.

حسین تیموری ضمن اعلام خبر فوق، افزود: بخش قابل توجهی از تاکسی‌ها، برچسب‌های خود را نصب کرده و تعداد محدودی از آن‌ها هنوز اقدام نکرده‌اند.

وی یادآور شد: ضوابط خاصی نظیر رعایت بهداشت خودرو، سالم بودن تاکسیمتر و استفاده از آن، به کارگیری لباس‌های فرم و معاینه فنی تاکسی برای دریافت برچسب جدید لازم است و بسیاری از رانندگان این ضوابط را دارا نیستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به این سوال که میزان تخلف از قیمت‌های مصوب شورای شهر توسط تاکسی‌های خطی گردشی چه میزان بوده است، گفت: بخش قابل توجهی از رانندگان تاکسی‌های خطوط و تاکسی‌های گردشی، نرخ‌های مصوب را دریافت کرده‌اند و تنها یک مورد تخلف آن هم در خط ونک ـ ولی‌عصر (عج) به ما گزارش شده که با آن برخورد کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ساعت کار خودروهای گشت تاکسیرانی در سطح شهر، گفت: ممکن است میزان تخلف بیشتر باشد، اما هنوز به ما گزارش بیشتری ارائه نشده است.

تیموری در پاسخ به این سوال که هیچ تاکسی در حال حاضر از تاکسیمتر استفاده نمی‌کند، چرا استفاده از آن را ملاک دادن برچسب گذاشته‌اید؟ توضیح داد: روشن کردن تاکسیمتر برای همه انواع تاکسی ضروری و مورد تاکید است و باید نرخ‌های جدید به ویژه در تاکسی‌های گردشی از طریق تاکسیمتر تعیین شود.

کد خبر 79662

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز