دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی از تصویب واگذاری شرکت نفتی پتروپارس در هیات واگذاری خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر گفت: واگذاری ۵۱ درصد از سهام شرکت پتروپارس به صورت مزایده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت پایه این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: سازمان خصوصی‌سازی هم اکنون در مرحله آگهی است و اوایل سال آینده شرکت نفتی پتروپارس واگذار می‌شود.

کرد زنگنه همچنین از آماده بودن واگذاری سهام شماری از پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و شرکت حفاری شمال برای ورود به بورس خبر داد.

رئیس هیات عامله سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: ۴۸۹ شرکت خارج از صدر اصل ۴۴ در سال ۸۸ با واگذاری، به شرکت‌های خصوصی تبدیل می‌شوند.

کرد زنگنه افزود: در بانک اطلاعات سازمان خصوصی‌سازی ۷۹۰ شرکت ثبت شده است که ۴۸۹شرکت جزو شرکت‌های گروه یک یا خارج از صدر اصل ۴۴ هستند که باید تا پایان سال ۸۸ یعنی پایان برنامه چهارم توسعه واگذار شوند.

وی گفت: ۱۸۰ شرکت نیز در گروه دو شامل شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های صدر اصل ۴۴هستند که باید تا سال ۱۳۹۳واگذار شوند.

کرد زنگنه گفت: اینکه چه تعداد از شرکت‌های صدر اصل ۴۴ در سال آینده واگذار شوند در بودجه سال ۸۸ نهایی خواهد شد که منتظر نظر مجلس هستیم.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی کشور تصریح کرد: بقیه شرکت‌ها (تا ۷۹۰ شرکت ثبت شده) یا باید منحل شوند یا شرکت‌های نسل سومی‌اند یا شرکت‌هایی هستند که باید در حاکمیت باقی بمانند.

کرد زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره واگذاری ۵ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲ هزار میلیارد تومان به صورت رد دیون در سال ۸۸ گفت: ما باید ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۸۸ واگذاری داشته باشیم تا بتوانیم ۵ هزار میلیارد تومان نقدی مصوبه مجلس را بدست آوریم.

کد خبر 76847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز