دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

در سال‌های اخیر برقی شدن در پارکینگ بسیاری از ساختمان‌ها، زحمت پیاده شدن از خودرو و باز و بسته کردن آن را از روی دوش رانندگان برداشته است.

این نوع در‌ها با استفاده از یک کیت کنترل از راه دور باز و بسته می‌شوند. این نوع در‌ها با برق کار می‌کنند و واضح است که قطع برق، امکان باز و بسته شدن آنها را از بین می‌برد البته این در‌ها یک کلید یدک هم دارند که در مواقع قطعی برق می‌توان با کمک این کلید جک‌ها را آزاد و در را باز کرد.

معمولا این کلید در اختیار مدیر ساختمان است و در صورتی که او در ساختمان حضور نداشته باشد، امکان ورود و خروج خودرو‌ها وجود نخواهد داشت و وسایل نقلیه داخل پارکینگ حبس می‌شوند.

در واقع، همین موضوع یکی از مقدمات جر و بحث میان ساکنان آپارتمان و مدیر ساختمان است. به هر حال، همان‌گونه که همه همسایه‌ها در تمام تجهیزات مشترک ساختمان سهم دارند، طبیعی است که کلید یدک جک‌های در اتوماتیک پارکینگ نیز باید به تعداد واحدها ساخته‌شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

به همین دلیل امتناع احتمالی مدیر ساختمان از تحویل این کلید به طور غیر مستقیم نقض حقوق همسایه‌ها به شمار می‌آید.

راندن عابران از پیاده‌رو

در ازدحام و شلوغی این روز‌ها، بسیاری ترجیح می‌دهند به جای اتلاف وقت در ترافیک‌ سنگین، مسیر‌های کوتاه را با پای پیاده طی کنند تا هم زمان کمتری از دست برود و هم کمی پیاده‌روی کرده باشند.

این در حالی است که در این روز‌ها برخی پیاده‌رو‌ها به عنوان معبر مخصوص عابر پیاده در اختیار دستفروش‌ها قرار گرفته‌اند و در برخی موارد حجم اجناس پهن شده دستفروش‌ها روی پیاده‌رو به اندازه‌ای زیاد است که عابران به ناچار به خارج از پیاده‌رو هدایت می‌شوند.

هرچند ماموران رفع سد معبردرصورت مشاهده موارد تخلف با آن برخورد می‌کنند اما در این روزهای پرتراکم انتظار می‌رود که برخورد با سد معبرها با جدیت بیشتری انجام شود.

کیک‌های خاکی

طی روز‌های سرد زمستان، مواد غذایی کمتر دچار  فساد و آلودگی می‌شوند و بیرون مغازه فروشنده‌ها حکم یخچال را برای آنها دارد. اما در چند روز گذشته هوا رو به گرمی گذاشته و شرایط برای فساد مواد غذایی مهیاست.

این در حالی است که برخی فروشنده‌ها همچنان در حال و هوای زمستان به سر می‌برند و خوراکی‌ها را  در فضای باز می‌گذارند. البته  تصویری که یکی از شهروندان برای ما ارسال کرده نشان می‌دهد نان‌ها و کیک‌های این مغازه علاوه بر شرایط فسادپذیری، شرایط خاکبرداری را نیز دارا هستند.

این نوع خاکبرداری غیر ساختمانی متعلق  به مواد غذایی فروشنده‌هایی است که مواد غیر بسته‌بندی شده را بدون پوشش، ساعت‌ها در معرض انواع و اقسام آلودگی‌ها می‌گذارند. برای نخریدن این نوع مواد غذایی فقط کافی است تصور کنیم طی صبح تا شب، در هوای باز خیابان چه میزان خاک و آلاینده‌های دیگر روی این کیک‌ها و نان‌ها می‌نشیند.   

سد معبرعمو نوروز

گویا حقوق، مزایا، عیدی و پاداش عمو نوروز هم کفاف خرج و مخارج شب عیدش را نمی‌دهد و کفگیرش به ته دیگ خورده است. عمو نوروز که از اعداد و ارقام آب رفته فیش حقوقش همیشه رو سیاه است راهی چهار‌راه شده و مدام جلوی خودروی شهروندان را می‌گیرد تا شاید دلشان به رحم آمده و یک اسکناس سبز مهمانش کنند.

جدای از واقعیت داشتن مصیبت‌های عمو نوروز، برای پی بردن به عوارض خیابان‌گردی او، باید ترافیک شب عید را تصور کرد که به میمنت حضور او چندین و چند برابر می‌شود.

البته عمو نوروز مثل رستوران‌های زنجیره‌ای شعبه‌های فراوانی دارد که تمامی آنها معتبرند و به محض دیدن اسکناس کار می‌کنند و دور تا دور خودرو به گردش و اسفندافشانی می‌پردازند و حتی برای سرنشینان خودروها مزاحمت ایجاد می‌کنند.

کد خبر 76904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز