حسین عبدی سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌گوید: «من نباید برای آینده بازیکنان تیم ملی جوانان که توانستند به جام جهانی صعود کنند، برنامه داشته باشم، بلکه این فدراسیون فوتبال است که باید چنین برنامه‌ای را تدوین و اجرایی کند.»

حسین عبدی

عبدی در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری آنلاین با اشاره به صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی گفت: «فدراسیون باید برنامه مدونی را داشته باشد، چراکه هر بازیکنی که به جام جهانی صعود می‌کند یک پله بالاتر می‌رود و به آینده امیدوار می‌شود. من در حطیه کاری خود از سال گذشته برنامه‌ریزی را برای تیم ملی نوجوانان انجام داده بودم و این برنامه‌ریزی من برای سال‌های آتی هم خواهد بود. پرورش بازیکنان در تیم ملی نوجوانان نه تنها در ابعاد فنی بلکه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی هم بود تا رفتارهای درستی هم از خودشان نشان دهند. اگر امکانات لازم را داشته باشیم در آینده به خصوص در جام جهانی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.»

عبدی در خصوص اینکه از بین بازیکنان فعلی تیم ملی نوجوانان آیا استعدادهای مانند علی دایی، کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا وجود دارد، گفت: «سوال خیلی خوبی بود. مطمئنا در تاریخ فوتبال بازیکنانی همتای آنها نمی‌آید. شاید بازیکنانی بیاید که استایل بهتری از آنها داشته باشند، اما علی دایی تک است، کریم باقری و مهدوی‌کیا هم تک هستند. منحصر به فرد بودند، اما استایل‌های متفاوت و ستاره‌ها و خلاقیت‌های  متفاوت در فوتبال وجود دارد. به همین دلیل می‌گویم از نظر استایل فوتبالی ممکن است بازیکنان هم‌تراز یا حتی بهتر از این بازیکنان هم به وجود بیایند، اما مطمئنا کسانی مثل اینها دیگر نمی‌آیند؛ چراکه منحصر به فرد بودند و استایل خودشان را داشتند.»

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به برنامه‌های آتی این تیم گفت: «من برنامه‌هایم برای آماده‌سازی به منظور حضور پرقدرت در جام جهانی را به فدراسیون داده‌ام و امیدوارم فدراسیون هم کمک کند تا برنامه‌ها به شکل مناسبی پیش برود. خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی که در گذشته داشتیم، خوب پیش رفته‌ایم. برنامه اول ما این بود که از گروه صعود کنیم و جزو ۱۶ تیم شویم و بعد به جام جهانی صعود کنیم که این اتفاق افتاد. بعد از آن می‌خواستیم قهرمان آسیا شویم که متاسفانه نشد، اما خیلی به آن نزدیک شدیم . الان هم درصدد هستیم از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم و اگر امکانات برای‌مان فراهم شود و حمایت کنند، جزو ۴ تیم نهایی جام جهانی شویم.»

عبدی تاکید کرد: «تیم ملی نوجوانان استایل متفاوت خاص خود را دارد و من تاکید می‌کنم اگر امکانات به ما بدهند و حمایت لازم شویم در جام جهانی می‌توانیم جزو ۴ تیم نهایی باشیم. ما شاید زیرساخت نداشته باشیم، اما استعداد و تفکرات  وجود دارد. من یک زمانی خیلی محکم گفتم ما تیمی هستیم که به جام جهانی می‌رویم، اما خیلی‌ها این حرف من را زیر سوال بردند، ولی ما با موفقیت‌های‌مان فریاد زدیم. در حالی که تیم‌های مانند عربستان، قطر و تایلند با هزینه میلیون دلاری موفق نبودند. ما استعدادهای خوبی داریم و اگر این استعدادها با تفکر روز دنیا آمیخته شود، زمین خوب و بازی دوستانه مناسب فراهم شود، اتفاق های بزرگی را رقم می‌زنیم.»

کد خبر 771735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شکوری‌مهربان IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 0
    خوب‌هیچکس‌مثل‌هم‌نمی‌شوندولی‌بهترازاانهاازاول‌بوده‌هست‌وخواهدبود. اگرپارت‌بازی‌ووواجازه‌ی‌ورودبه‌جوانان‌بدهدوانصاف‌ووجدان‌رعایت‌شوداانوقت‌، خواهیم‌دیدچه‌جوانان‌ی‌داشته‌وداریم.
  • محمدی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    شک نکنید اونها عالی بودن ....ولی ایران به قول دوستمون اگه انضباطفوتبالی داشته باشه جوانان فوتبالی کم نداره