سازمان هواشناسی کشور درخصوص وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۴ استام هشدار زردرنگ صادر کرد.

گرد و خاک در شهرهای مرزی هیرمند

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد خبر داد. 

بر اساس این هشدار امروز (سه‌شنبه) کرمان و خراسان رضوی، فردا (چهارشنبه) شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی، شرق کرمان و نوار شرقی خراسان جنوبی، پنج‌شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی، جمعه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی و شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی خراسان جنوبی درگیر این مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی شده است. 

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

احتیاط و اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

کد خبر 780759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha