یک موزه تاریخ طبیعی به دلیل نگرانی از مواد شیمیایی موجود در مجموعه تاکسیدرمی بسته می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آسوشیتدپرس، موزه داکوتای جنوبی بعد از نزدیک به ۴۰ سال به دلیل نگرانی‌ از خطر مواد شیمیایی موجود در مجموعه تاکسیدمی آن برای کارکنان و بازدیدکنندگان، بسته شد. 

باغ وحش گریت پلینز اعلام کرد که موزه تاریخ طبیعی دلبریج در سیو فالز را تعطیل کرده است. بکی دیویتز مدیر باغ وحش گفت که در فرآیند تاکسیدرمی از مواد شیمیایی قوی استفاده شده و آزمایشات سطوح قابل توجهی از این مواد را در موزه نشان می‌دهند و اگرچه بستن موزه تصمیم آسانی نبوده، اما تصمیم درستی است. نمونه‌های آزمایش‌شده متعلق به دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۷۰ است. قبل از دهه ۱۹۸۰، استفاده از مواد شیمیایی قوی در فرآیند تاکسیدرمی در سراسر جهان برای حفظ پوست رایج بود.

مجموعه حیواناتی که در این موزه به نمایش گذاشته شده یکی از بزرگترین مجموعه های منطقه بود. هنری بروکهاوس، تاجر سیوکس فالز، مجموعه‌ای را جمع آوری کرد که شامل حیواناتی از شش قاره است. عکس‌های این مجموعه یک فیل، زرافه، کرگدن، گورخر و حیوانات دیگر را نشان می‌دهد.

سی جی دلبریج، وکیل سیوکس فالز، این مجموعه را در سال ۱۹۸۱ خرید و آن را به شهر اهدا کرد تا در سال ۱۹۸۴ موزه تاریخ طبیعی دلبریج را تاسیس کند.

بیشتر بخوانید:

هرچه نمونه‌ها کهنه‌تر شوند، مواد شیمیایی به کار رفته برای تاکسیدرمی حیوانات، محیط را بیشتر آلوده می‌کنند. برای همین تصمیم گرفته شد که این مجموعه از رده خارج شود. دیویتز گفت که این روند زمان زیادی طول خواهد کشید، زیرا تعدادی از حیوانات در حال حاضر در خطر انقراض هستند و تحت قوانین فدرال محافظت می‌شوند.

کد خبر 781460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha