دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: نوروز هم گذشت. خوش به حال کسانی که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرده‌اند. ولی هنوز هم دیر نشده؛ اگر کمی تلاش و دقت، با برنامه‌ای دقیق همراه شود، می‌توان نتیجه بهتری گرفت.

بهار راهنمایی

از امتحان‌های میان‌ترم چه خبر؟ نتایج این امتحان‌ها می‌تواند وضعیت درسی را به خوبی نشان دهد. در ضمن، مراقب باشید گرفتار خواب‌آلودگی فصل بهار نشوید که زمان را از دست می‌دهید. تنظیم یک برنامه صبح‌گاهی برای مرور درس‌ها می‌تواند نشاط زیادی به شما بدهد.

و اما دانش‌آموزان سوم راهنمایی که امتحان نهایی دارید. باید تلاش بیشتری کنید، به خصوص اگر قصد دارید در آزمون‌های ورودی مدارس شرکت کنید، باید در زمینه تست و سؤال‌های چهارگزینه‌ای مهارت خود را افزایش دهید.

بهار دبیرستانی

زمان زیادی برای مرور و بازخوانی درس‌های ترم اول نمانده است. در صورتی که طبق برنامه عمل نشود، وقت شما تلف می‌شود. از همین امروز به فکر سامان‌دهی دفترها و جزوه‌های خود باشید و کار مرور (درس‌های حفظی) و تمرین(درس‌های مهارتی) را در اسرع وقت شروع کنید. اما دانش‌آموزان سوم دبیرستان؛ می‌دانید که سال سرنوشت سازی را پشت سر گذاشتید و در این دور آخر هرچه در توان دارید باید به‌کار ببندید تا بهترین نتیجه را بگیرید؛ چرا که موفقیت امسال شما یعنی یک تیر با سه نشان! تهیه منابع پرسش‌های امتحان ‌نهایی سال‌های قبل از ضرورت‌های کار شماست. تفریح و استراحت برای شما، جز دقایقی برای رفع خستگی، معنی ندارد. تمام زمان خود  را صرف تکرار و تمرین درس‌های ترم اول و یادگیری دقیق درس‌های ترم دوم کنید.

بهار پیش‌دانشگاهی

آخرین بهاری است که به عنوان دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستید؛ شاید در سال آینده اولین بهار دانشجویی را تجربه کنید. این روزها برای شما روزهای وی‍ژه‌ای است تا بیشتر وقت خود را صرف تمرین، تست، مرور و تکرار کنید. اصلاً به خستگی و ناامیدی اجازه ندهید وارد ذهن شما شود. منفی‌بافی دشمنی‌ است که همواره در کنار شماست، فقط کافی‌است به موفقیت خودتان فکر کنید. شما تلاش کرده‌اید، پس موفقیت پیش‌پای شماست.

کد خبر 78306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز