باشگاه منچسترسیتی و گواردیولا برای پر کردن جای خالی ریاض محرز دست روی یک گزینه جذاب گذاشته‌اند.

منچسترسیتی

به گزارش همشهری‌آنلاین، جرمی دوکو که قرار است در پست وینگر راست برای سیتی به میدان برود، یکی از دریبل‌زن‌ترین بازیکنان جهان است. او با ۹۶دریبل و ۶۰درصد موفقیت در اقدام به دریبل پس از وینیسیوس (۱۱۲دریبل موفق و ۳۷درصد دقت دریبل) و لیونل مسی (۱۰۲دریبل موفق و ۵۵درصد دقت) در رده سوم تکنیکی‌ترین بازیکنان اروپا جای می‌گیرد. با این تفاوت که تعداد دریبل‌های او در هر بازی دوبرابر این دو ستاره برزیلی و آرژانتینی است. دوکو در هر بازی به‌طور میانگین ۶.۷دریبل موفق دارد که بالاتر از وینیسیوس از رئال‌مادرید با ۳.۶‌دریبل در هر مسابقه، لی کانگین کره‌ای از والنسیا و پاری‌سن‌ژرمن با ۳.۳دریبل در هر مسابقه، ساموئل چوکوئزه (ویارئال و میلان با ۸۶دریبل و دقت ۴۹درصدی) با ۳.۳دریبل موفق در هر بازی و لیونل مسی از پاری‌سن‌ژرمن و اینترمایامی با ۳.۲دریبل موفق در هر بازی است.

در این جدول نام ۲بازیکن دیگر از رئال‌مادرید هم به چشم می‌خورد؛ جود بلینگام که به‌تازگی از دورتموند به این تیم آمده با ۸۶دریبل و ۵۷درصد دقت و رودریگو با ۸۱دریبل و دقت ۴۸درصدی.

بازیکنان دیگر دریبل‌زن در این فهرست شامل این افراد هستند؛ جرمی فیرمپونگ از بایرلورکوزن با ۸۵دریبل و ۵۱درصد دقت، نیکو ویلیامز از بیلبائو با ۸۳دریبل و ۴۱درصد دقت، لودویگ بلاس از رن با ۸۲دریبل و دقت ۴۸درصدی. عجیب این‌ است که نام جمال موسیالای دریبل‌زن در میان ۱۰بازیکن تکنیکی برتر فصل دیده نمی‌شود.

دوکو در من‌سیتی پیراهن شماره۱۱ را بر تن خواهد کرد. رقم انتقال او از رن به سیتی مبلغ ۶۵میلیون یورو است.

این بلژیکی ۲۱ساله و متولد غنا در یورو۲۰۲۰ هم برای شیاطین سرخ به میدان رفته بود. او در اندرلشت پرورش یافت و سپس به رن فرانسه منتقل شد.

منچسترسیتی ترسناک‌تر شد! | تکنیکی‌ترین بازیکنان اروپا در تیم گواردیولا

دوکو پس از کواچیچ و گواردیول سومین خرید این فصل سیتی است. با توجه به اینکه کوین دی‌بروینه به‌مدت ۳ماه به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود، گواردیولا دنبال خرید یک هافبک هم هست.

دوکو وقتی هنوز بازیکنی گمنام بود، مورد ستایش کیلیان امباپه قرار گرفته بود. ستاره پی‌اس‌جی در یک مصاحبه‌ گفته بود: «اخیرا با پدرم در مورد بازیکنی صحبت کردم که توجه من را به‌خاطر سرعت انفجاری‌اش جلب کرد. او دوکو بازیکن رن است. در ۵سالی که به‌عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فعالیت می‌کنم، هرگز کسی را با چنین قدرت و سرعت انفجاری در نخستین گام‌هایش ندیده‌ام.»

مقایسه عملکرد دوکو با محرز و همچنین با قرینه دیگر پست وینگر در ترکیب من‌سیتی نشان می‌دهد این بازیکن سیاهپوست بلژیکی کمی بهتر از ۲همتای خود بوده است؛ دوکو: ۶گل، ۲پاس گل و ۳.۳دریبل موفق در هر مسابقه، جک گریلیش: ۵گل، ۱۰پاس‌گل و ۱.۹دریبل موفق در هر بازی، ریاض محرز: ۵گل، ۷پاس گل و ۲.۹دریبل موفق در هر مسابقه.

با خرید دوکو فعلا پروژه جذب پاکتا از وستهم منتفی است. افراد نزدیک به لوکاس پاکتا معتقدند انتقال او به منچسترسیتی، همچنان می‌تواند در ژانویه انجام شود.

کد خبر 783088
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha