مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

عشایر کشور برای نخستین بار با برپایی موکب اربعین به‌صورت متمرکز میزبان زائران شده‌اند و موکب ملی شهدای عشایر کشور در مرز مهران برپا شده است.

موکب عشایر

سرپرست سازمان امور عشایر ایران به همشهری گفت: «موکب ملی جامعه عشایری کشور با عنوان موکب ملی شهدای عشایر برای استقبال و ارائه خدمات و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرز مهران در استان ایلام برپا شده است.»
سیاوش احمدی افزود: «تعداد ۳سیاه چادر به‌عنوان موکب ملی شهدای عشایری کشور در مرز مهران برپا شده که اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی و دینی ارائه می‌شود.»
در این موکب‌ها در هر وعده غذایی بیش از هزار نفر پذیرایی می‌شوند. به‌گفته او، بخشی از توانمندی‌های عشایر نیز به زوار معرفی می‌شود و با حضور روحانیان و مبلغان دینی، پاسخگویی و مشاوره دینی نیز به زائران و مراجعه‌کنندگان داده می‌شود.
سیاوش احمدی‌میرقائد گفت: «این موکب به همت و همکاری مشترک کارکنان سازمان امور عشایر ایران و تشکل‌های عشایری، کمک و نذورات جامعه عشایری و مردم راه‌اندازی شده و تمام استان‌های کشور در برپایی آن مشارکت دارند.»
سرپرست سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: «همچنین در مرز چذابه در استان خوزستان و پایانه خسروی در استان کرمانشاه‏، مرز تمرچین در پیرانشهر و نقد در آذربایجان غربی نیز موکب‌هایی با برپایی چند سیاه چادر توسط امور عشایر و تعاونی‌های عشایری این استان‌ها برپا شده و عشایر نیز به‌صورت خودجوش در این مرزها سیاه چادرهایی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا کرده‌اند.» 
موکب اهل سنت عشایر پیرانشهر نیز که سال‌های گذشته هم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا می‌شد، امسال نیز دایر شده و با پذیرش روزانه بیش از ۹هزار نفر در مرز تمرچین دایر شده است. این موکب در کارخانه قند پیرانشهر مستقر است و برای سه وعده صبحانه، ناهار و شام به زوار امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌دهد و گنجایش این موکب برای استراحت حدود هزار نفر است. این موکب از سه بخش تشکیل شده که یک بخش آن برای استراحت و اسکان زائران و ۲بخش آن نیز برای پذیرایی است. در این موکب غذاهای سنتی کردهای پیرانشهر از جمله آش کلاله (آش دوغ محلی) و دیگر غذاهای محلی طبخ و بین زوار امام حسین(ع) توزیع می‌شود و زنان نیز در موکب بزرگ اهل سنت مشارکت داشته و به طبخ غذا می‌پردازند.
به‌گفته سرپرست سازمان امور عشایر ایران، افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند کمک نقدی خود برای برپایی موکب عشایر را به شماره حساب ۹۸۹۳۴۶۲۶۴۳ یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۸۶۵۲۶۴۵۴۳۹ افتتاح شده نزد بانک ملت واریز کنند.
 

کد خبر 783593

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha