همشهری‌آنلاین: بحران اقتصادی به عمق روستاهای آمریکا رسید به طوری که در روستای ایموکولی در جنوب غربی ایالت فلوریدا بسیاری از کارگران کشاورزی بیکارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از الجزیره، روستای ایموکولی یکی دیگر از مناطقی است که تاوان بحران اقتصادی را می‌پردازد شمار ساکنان این روستا اخیرا افزایش یافته است چرا که هزاران کشاورز شغل‌های خود را در سایر مناطق آمریکا از دست داده و به این روستا آمده‌اند تا شغلی برای خود بیابند. [آشنایی با بحران مالی جهانی (2008 - 2007)]

صدها نفر از این افراد که اخیرا ساکن این روستا شده‌اند با کشاورزان محلی درباره حقوقی رقابت می‌کنند که از 30 سال پیش افزایش نیافته است.

مینیمبریس رایس از اعضای اتحادیه کارگری ایموکولی گفت: کارگرانی که به تازگی به این روستا آمده‌اند به دنبال هر کاری در مزارع هستند شمار زیادی کارگر وجود دارد و فرصت‌های شغلی کم است. [اعلام رسمی: آمریکا از 2007 دچار بحران اقتصادی شد]

کارگران در مجتمع‌های مسکونی در اطراف این روستا ساکن هستند و در هر واحد مسکونی سیار 5 کارگر سکونت دارند که برای پرداخت اجاره بها با یکدیگر همکاری می‌کنند. اکثر کارگران کشاورزی مهاجرانی از هائیتی و مکزیک هستند و کارگران کشاورزی در این روستا کمترین دستمزد را در ایالت فلوریدا دارند. اکنون کارگران خود را در یک اتحادیه محلی سازماندهی کرده اند و اتحادیه کارگری جدید حوادثی را که در مزارع و بدور از چشم دیگران رخ می‌داد فاش کرده است. [از رویای آمریکایی تا کابوس آمریکایی]

در ادامه گزارش رایس از اعضای اتحادیه کارگری ایموکولی افزود چیزی در اینجا دیدیم که می‌توان آن را بردگی معاصر توصیف کرد مانند تحمیل کار بر کشاورزان با تهدید سلاح یا زدن آنها یا حتی تجاوز. وی افزود همچنین در برخی موارد کارگران در طول شب حبس می‌شوند تا صبح به اجبار کار کنند.

الجزیره در بخش دیگری از این گزارش اظهار داشت این روزها فشار بر صاحبان مزارع افزایش می‌یابد و کشاورزان توانسته‌اند با بزرگترین شرکتهای تولید کننده غذاهای آماده توافقنامه‌ای امضا کنند که به موجب آن دستمزد کشاورزان افزایش می‌یابد اما صاحبان مزارع این توافقنامه را رد کردند و همچنین با پرداخت چند سنت اضافی به کارگران مخالفند.

بسیاری از کارگران در دیگر ایالت‌های آمریکا نیز شغل‌های خود را از دست داده‌اند و کم کم به این روستا می‌آیند تا با ساکنان آن برسر کارهای آنها رقابت کنند. 

کد خبر 78374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز