مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

تانیا والچ از وقتی که چشم چپش را در یک تصادف وحشتناک در سال ۲۰۰۵ از دست داد، دیگر حال و روز خوبی نداشت. او که قبل از تصادفش نقاشی می‌کرد، همیشه با خودش فکر می‌کرد حالا دیگر چطور می‌تواند به کار قبلی‌اش ادامه بدهد!؟

چشم مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین، با اینکه تانیا در ماه‌های اول بعد از تصادف خیلی افسرده و ناراحت به نظر می‌رسید اما ناامید نشد و به این فکر افتاد که با کار گذاشتن یک چشم پروتزی که به دوربین ویدئویی مجهز شده، نقصش را بر طرف کند و دقت بینایی‌اش را دوباره بالا ببرد و سرکار قبلی‌اش برگردد.  

با اینکه فکر کارگذاشتن چشم پروتزی مجهز به دوربین ویدئویی ایده جدیدی نیست؛ اما والچ می‌خواهد دوربینی را در چشم پروتزی‌اش کار بگذارد که درست مثل یک چشم طبیعی حرکت کند. او برای این کار به سنسورهایی نیاز دارد که به پلک زدن هم واکنش نشان بدهند.

نکته دیگر این است که دوربین مورد نظر او باید قادر به زوم کردن روی اشیا و روشن و خاموش شدن باشد و از همه مهم‌تر اینکه مردمک چشم مصنوعی‌اش هم باید نسبت به نور حساسیت داشته باشد.  البته اجرای چنین طرحی هزینه کمی ندارد و تانیا باید برای عملی شدن آن ۱۵ هزار دلار بپردازد؛ البته تیم تحقیقاتی انجمن چشم پزشکی سانفرانسیکو قول داده که در تهیه این مبلغ به او کمک کند.

بسیاری از متخصصان چشم پزشکی معتقدند این موضوع که یک دوربین در چشم افراد نابینا کار گذاشته شود، درست مثل این است که یک سینمای متحرک در مغز آنها شکل بگیرد. با این حال تانیا بی صبرانه منتظر است تا چند وقت دیگر نتیجه کار را ببیند.  

کد خبر 785437
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha