عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که شهرداری باید مطالعات اجرای طرح و لایحه ایجاد تراموا در تهران را به شورای شهر ارائه کند.

تراموا

به گزارش همشهری، دیروز شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای فراهم‌کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط تراموای تهران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام شود که طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که ۲۸ رام قطار در آن  تردد خواهد کرد.

پس از رسانه ای شدن این تفاهم نامه، موضوع مجوز شورای شهر تهران مطرح شد و سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورا در واکنش به آن گفت: «این تفاهم نامه در شرایطی به امضاء رسیده است که شهرداری هنوز نه مطالعات اجرای این طرح و نه لایحه ایجاد تراموا در تهران را به شورا ارائه نداده است. امکان دارد بر اساس مطالعات، اجرای این طرح در شهر تهران به صلاح نباشد و شورای شهر این موضوع را رد کند.»

او به برنامه چهارم توسعه شهر تهران هم گریزی زد و عنوان کرد: «در تبصر ۴ حکم ۱۱ برنامه چهارم توسعه شهر تهران به صراحت ذکر شده  مطالعه و امکان سنجی اجرای LRT و تراموای شهری منوط به تصویب شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی هماهنگی و ترافیک شهرهای کشور است.  شهرداری هنوز مطالعات کارشناسی خود را در خصوص تراموا به شورا ارائه نداده و مدعی است که حدود ۲ هفته پیش در صدد تنظیم قرارداد با شرکت مشاور برای مطالعات در این رابطه بوده که این مطالعات گویا ۲ سال زمان می برد.»

کد خبر 787525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha