جمیله علم الهدی همسر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که فرهنگ و رویکرد خشونت طلب فمینیستی غرب در ایران کارساز نخواهد بود.

جمیله علم الهدی - نیوزویک

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوزویک، همسر رئیس جمهور ایران گفت: زنان در ایران تحت حمایت خانواده، پدر و همه اعضای خانواده هستند و به واسطه حمایتی که از خانواده دریافت می‌کنند، نقش تعیین کننده‌ای در جامعه ایفا می‌کنند و به این دلیل است که هسته اصلی خانواده نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: زنان در ایران یا هر جای دنیا نقش تعیین کننده‌ای در حفظ هسته اصلی خانواده دارند، بنابراین نقش بسیار تعیین کننده‌ای در جامعه دارند.

علم الهدی ادامه داد: زنان در ایران برای حقوق خود مبارزه نکرده‌اند، زیرا از حقوق خود برخوردار هستند. مردان در جامعه ایران حرمت زنان را حفظ کرده‌اند. ارزش‌هایی که زنان در ایران مستحق آن هستند، از نظر جنبه‌های اخلاقی، در واقع به قوانین و مقررات تبدیل شده‌اند.

او تاکید کرد: جنبش فمینیستی سایر نقاط جهان نیز در ایران راه نیافته است و این در درجه اول به دلیل گرایش به خشونت است. برخلاف آن، زنان در ایران آرامش را ترجیح می‌دهند تا اینکه در معرض خشونت از طریق رویکرد فمینیستی قرار گیرند. این تفاوت چشمگیر میان این دو مساله است.

همسر رییس جمهور ایران در خصوص اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر نبود آزادی برای زنان و نیاز به داشتن حقوق بیشتر برای آنها در داخل ایران گفت: غرب اطلاعات کافی در مورد ایران ندارد. علت این سوء تفاهم نیز نداشتن اطلاعات کافی است. آنها به عمق گسترده روابط بین زنان و مردم نپرداخته اند. به همین دلیل است که آنها زنان را با دید غربی می نگرند. روایت غرب در مورد زنان در ایران, موضوعی بسیار سیاسی است.

وی در خصوص وضعیت حقوق زنان در بسیاری از کشورهای غربی و بطور خاص در نیویورک گفت: بیشتر زنان در غرب احساس تنهایی می کنند. این امر به این دلیل است که زنان در غرب از سوی خانواده و ازدواجشان کمتر مورد حمایت قرار می گیرند. زنان به دلیل احساسات بسیار قوی، باید احترام زیادی دریافت کنند. اما در غرب، آنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و باید به اندازه یک مرد کار انجام دهند تا بتوانند حداقل استانداردهای زندگی را داشته باشند. این تفاوت چشمگیر زنان در غرب و زنان در ایران است. در ایران, زنان روابط خانوادگی بسیار نزدیکی دارند.

دکتر جمیله علم الهدی در خصوص سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و تحریم های این کشور گفت: ما اخیراً مورد هجوم فرهنگ‌های مهاجم قرار گرفته‌ایم و فرهنگ‌های غربی به ما حمله کرده‌اند. اگر به فرهنگ ایران نگاه کنید، با آنچه در غرب است کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: ما نباید این واقعیت را فراموش کنیم که ایران هدف اقدامات قهرآمیز یکجانبه، به اصطلاح «تحریم» قرار گرفته است که زندگی را برای عموم مردم بسیار سخت کرده است. اما با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، ما می‌توانیم از این تحریم ها عبور کنیم.

او تصریح کرد : تحریم ها برای جامعه و مردم ایران بسیار مشکل است و به طور کلی جمهوری اسلامی ایران در بحبوحه تحریم ها توانسته است روی پای خود بایستد. ما دوران سختی را با تحریم‌ها سپری کرده‌ایم، اما به دلیل وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم روی پای خود بایستیم و دستاوردها و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

علم الهدی درباره جنبه منفی تحرم ها بر مردم ایران افزود: جنبه منفی تحریم ها در ارتباط با تاثیر آنها بر زندگی بیماران و به ویژه کودکان است. نمونه این تاثیر کودکان پروانه ای است. آنها بیماری دارند که پوست آنها کنده می شود و این روند بسیار دردناک و عذابی غیرقابل تصور است، دردها و رنج آنان از این بیماری غیر قابل توصیف و کشنده است. دلیل این رنج تحریم هایی است که بر دو مساله غذا و دارو اعمال می شود. از سوی دیگر آمریکا ادعا می کند که در راستای حفظ منافع مردم ایران عمل می کند.

همسر رییس جمهور ایران در پایان گفت: سیاست دولت های مختلف در آمریکا استعمار و استثمار کشورهای مستقل است. آنها فشار را بر هر کشور استقلال طلبی افزایش می دهند تا خواسته ها و زیاده طلبی های آمریکا را بپذیرد.

کد خبر 790176
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 46
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    76 13
    از حقوق خود برخوردارند ؟ حضانت فرزند ارث برابر حق تحصیل حق کار خروج از کشور … از تمام این حقوق برخوردارند فقط وقتی مثلا میخواهند برای آینده خود تصمیم بگیرند همانهایی که به نظر شما حمایتشان می‌کنند سرشان را میبرند و در شهر میچرخانند
    • خودم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      31 8
      مهریه آقایان یادتون رفت.
    • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      47 34
      خودشون بهترین امکانات و حقوق رو میگیرن...واسه همون احساس میکنن که زنان ایرانی،مثل خودشون از بهترین حقوق برخوردارند! کدوم حقوق؟ لطفا با ذکر مثال بگن
    • KR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      38 3
      همان موقع یک کودک ۱۲ ساله در ایران توسط پدرش با تفنگ شکاری کشته شد
    • حرف حق IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      22 2
      همین چند روز پیش هم یک خانم رو تو مازندران گرفتن که با سیزده تا تا مرد پولدار ازدواج کرده و هفتاشون هم کشته گرچه این فقط بخش کوچکی از شوهر کشی ها و خشونت علیه آقایونه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      23 7
      زندگی درایران درغالب زندگی نشان داده شده ازتلوزیون است وبازندگی واقعی یک دنیافرق دارد
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      17 3
      وقتی درجامعه قرارمی گیریم می فهمیم هم به حق مردهاظلم وناحقی شده و بارسنگینی رابه دوش ان هاباقوانین خاص نهاده شده وهم وقتی به حقوق زنان توجه می کنیم زن هاهم درخیلی جاهاضعیف وناتوان ونادیده وحتی نصف نفریایک انسان هم به زوردرقوانین حساب می شوداصل وعدالت حق ان است که اصلامیان زن ومردفرق نباشد...هردوکاملامهم ودقیقاوکاملابه یک اندازه مهم هستندودرزمان ازدواج هم هردوبایدتوافق کننددقیقابه یک اندازه سهم یاپول واردزندگی کنندوقانونی برای عدالت ازاول بایدهم برای زن وهم برای مردبه یکسان وضع شودتاجامعه برمبنای قوانین وعدالت وتوازن باشد
  • ث IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    46 9
    متاسفم
    • ن IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      10 5
      دروغ نگو اگر منظورت استان ایلام هست من همکار پدر دختره هستم
  • خودم IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    66 4
    دکترش یادتون نرفته بنویسید. دکتر جمیله علم الهدی.!
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    55 3
    پست ومقام ایشان نماینده مجلس معاون وزیرویامدیرکل کجاهستندبجای ایشان سارافلاحی می بایستی سخنرانی کنندنماینده ایلام که فقروبیکاری ازاین استان وکرمانشاه می بارداین همه خرج بلیط وتغذیه وریخت وپاشهاازبیت المال یعنی چه
  • رضایی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    48 3
    حقوق زنان را خوببببب توضیح دادن
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    51 6
    یکی برای ایشان معنی حق رو بگه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    45 6
    ارث - شهادت .مسافرت - حضانت بچه و دیه؟
    • مدیونید اگه منتشر نکنید IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      8 23
      هرگاه دریافت مستمری والدین و شوهر توسط زن ها برداشته شد و دو سال اومدین خدمت سربازی همین جور به ازای جرایم یکسان اندازه مردها مجازات شدین هرگاه خواهان کار تو معدن و فاضلاب و پاکبانی و ... شدین و مثل مردان بابت تمکین نکردن و ندادن مهریه رفتید زندان اون وقت میتونید حقوق برابر داشته باشید
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    17 56
    نه مردان ایرانی و نه زنان ایرانی بدلیل آنکه تمام خواسته های یک انسان در قوانین و در عمل اجرا میشود هیچگاه اعتراضی نداشته اند،چون از این بهتر نمیشود.
    • US ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      26 9
      دیسلایک مطلق شدی! به نظرم تا آخر عمر نظر نده خخخخ
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    51 11
    بله ما زنان تحصیلکرده زیادی داریم که پزشک یا استاد دانشگاه اند ولی هیج کدامشان حق ندارند وزیر یا عضو شورای نگهبان باشند ... حتی حق ندارند در انتخابات ریاست جمهوری؛ داوطلب بشوند. در کل نظر زن ایرانی برای مملکت داری مهم نیست و پرسیده نمی شود ولی به حجاب که میرسد باید قانونی را که مذکرها نوشته اند همین زنان فرهیخته بی هیچ اعتراضی، بپذیرند.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      9 38
      زنان حق ندارند وزیر شوند؟وزیر بهداشت دوران احمدی نژاد زن نبود؟ میخوایید دروغ بگید قبلش یه کم فکر کنید. جنس مذکر! من عاشق جنس مذکر های زندگیم که شما میفرمایید هستم. عاشق پدرم، عاشق برادرانم.حجاب رو خدا واجب کرده نه به قول شما جنس مذکر.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      41 6
      به عنوان یک استاد دانشگاه شاهد بی‌عدالتی سیستم در حق اساتید خانم که مستقل و باسوادند هستم. اگر یک خانم آویزان به قوانین مرد سالارانه باشیم البته که مورد تقدیر سیستم حاکم قرار می‌گیریم.
    • حرف حق IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      7 29
      تو همون دانشگاه و ادارات خانم ها همه کار پشت میزی انجام میدن بدون سربازی درجا میتونن استخدام بشن و مزایایی مثل بازنشستگی پیش از موعد بدون قید و شرط و مرخصی های ارفاقی دارن
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    44 5
    یکی به نظرات غیر قابل انتشار اضافه کنید
  • من IT ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    50 11
    شما احیانا به واسطه پول و قدرت از خیلی حقوق برخوردارید مسلما که نه تنها زنها بلکه مردهای ایرانی هم ندارن
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    43 18
    هر وقت: ازدواج زیر ۱۸ سال برای دختر ایرانی ممنوع شد خواهر، اندازه برادرش ارث برد دیه زن و مرد یکی شد مهریه گذاری حذف شد حق خروج از خانه! و کشور برای زن متاهل آزاد شد وزیر زن داشتیم رئیس جمهور زن داشتیم اینکه زن ایرانی بدنش را با پیراهن بپوشاند یا بلوز و شلوار یا چادر و مقنعه: خودش تصمیم گرفت زن زناکار به خاطر خطایی که در خلوت انجام داده اعدام نشد اما برای پدری که سر دخترش را با داس قطع می کند مجازات اعدام گذاشتید: آن وقت بروید مصاحبه کنید خانم دکتر
    • خودم IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      4 11
      سربازی رفتن خانم ها رو فراموش کردی. تازه می توان 10 سال 10 سال جای زن و مرد رو عوض کنیم که عدالت به طور مطلق رعایت شود. !!!!!!!!!مثل خانم شهره لرستانی خودشان را به مازیار لرستانی تبدیل کردند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمدرضا کیانفر GB ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    27 8
    سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    36 13
    فقط شماها هستید که توایران حق حقوق دارید ما زن ها چیزی به اسم حق حقوق رو لمس نکردیم
  • امیر روشن IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    19 6
    سلام و خسته نباشید خواستم دیدگاه شخصی خودم را در مورد حجاب و امر به معروف بگم امر به معروف یا بازدارندگی وقتی کارساز هستش که بالاجبار صورت نگیرد بلکه با انگیزه شخصی طرف صورت گیرد و اینکه ما چقدر میتونیم در این امر موفق باشیم بسته به راه انتخابی آن دارد ولی اگر از حد بگذره بالعکس کار انجام دادیم یعنی نه اینکه بازدارندگی یا ثوابی نبردیم بلکه از دین هم خارجش کردیم این یعنی فاصله گرفتن طرف مقابل از خودمان می شود ما گفتنی ها را میگیم ولی انتخاب آخر با خودشان باید باشد اینکه یک راننده یا مغازه دار یا شرکتی را که نقشی در بازدارندگی ندارد و برداریم جریمه یا پلمپ از کار تعلیق کنیم داریم راه را اشتباه میریم یعنی نارضایتی کشوری ایجاد کردیم و این برای کشوری مثل ما زیاد خوشایند نیست چون در صورت جنگ اینا مخالفین ما خواهند بود و در جبهه مقابل قرار می گیرند بزارید یک مثال خیلی راحت به شما بزنم تا بدانید چه اتفاقی می افتد ما کشور را به یک سیب تشریح می کنم اگر سیب از بیرون شروع به فاسد شدن کند می شود مقدار آسیب دیده را کند و آنرا میل کرد ولی از داخل کرم بزند پوک و غیر قابل خوردن می کند این یعنی فاجعه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      21 3
      وضعیت مردان هم تعریفی نداره * ما هممون سوار یک کشتی ایم
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    12 34
    ایشون کاملا درست گفتن،درد بزرگ بشر امروز پشت کردن به قوانین الهی و منم منم کردن های آن هست
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    27 10
    ...زنای روستایی بیچاره باید مثل مردها تو افتاب سوزان تابستون وکار کنن تا ی لقمه نون دربیارن گرسنگی نمیرن... دم از حقوق زنان ایران نزنید
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    20 6
    حق یعنی انتخاب
  • مهدی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    23 9
    جمیله خانم و پدرشان بجای سخنرانی کردن مناظره کنند
  • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    21 9
    آب و هوای نیویورک چطور بود؟
    • US ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
      12 3
      بهتر از سفر آفریقای جنوبی بود
  • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    20 1
    متاسفانه هنوز مردها حقشان را نمیدانند که آنرا طلب کنند .چه رسد به زن ها . اصلا" ما متولدین دهد 30 نسلی خیلی بی توقع بودیم نه کم توقع .
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    21 7
    از کدام حقوق حرف می‌زنید
  • ایرانی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    20 7
    ما که در ابران زندگی میکنیم تا حالا ازادی حهت خانمها مشاهده نکردیم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    6 9
    ما باید به قوانین الهی عمل کنیم و حجاب هم واجب است نباید فحشا و بی حجابی رواج پیدا کند باید جلوی چپاول موال ملت توسط بانک ها و مفسدان گرفته شود بلکه ما برای رسیدن به حقوق مردم باید قانون خدا را ااجرا کنیم بعضیا بدنبال آزادی فحشا هستن و مستقیم نمستونن طلب کنن وصل میکنند به اختلاس چون دزدی میشه شما هم حق نداری فحشا کنی . طرف میگه زن ها چرا ارث و شهادت براشون فرق داره جناب حکم قران رو تغییرش بدیم ؟ میدونید در آلمان حقوق زن ها با مردان هم تخصصشون برابرنیست و نصف؟ درصورتی که باید برابر باشه .
    • GB ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      2 4
      خداوند خودش قانونشرا اجرا می کند و به وجد امثال من و شما برای اجرای دلخواه خودمان احتیاجی ندارد.
  • GB ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    8 11
    بخدا تو ایران خیلی ب مردم میرسن.اروپا و آمریکا اصلن مهم نیست کی هستی فقط پول، پول داشته باشی تمامه.اینجا تومحل با ۱۰۰ نفر دوستی و رفاقت.اونجا همه غریبه هستن.لعنت ب فرهنگ غرب.چی بگم ایقدر مالیات ... ...