کتاب «پایان کیمیاگری» نوشته «مروین کینگ» به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است. همچنین «روانشناسی رانندگی» کمک می‌کند که مباحثی روانشناختی را درباره رانندگی خود و دیگران بدانید.

رانندگی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: کتاب «روانشناسی رانندگی» به اثبات می‌رساند که با بالا رفتن سن رانندگان بهتری می‌شویم یا احتیاط را در دستو کار قرار می‌دهیم. کتاب «پایان کیمیاگری» به این مهم می‌پردازد که انقلاب صنعتی چگونه عصرِ کاپیتالیستی امروزین را پی افکند. به اختصار این دو کتاب را بررسی کرده‌ایم.

پایان کیمیاگری را بخوانید| با بالا رفتن سن راننده بهتری می‌شویم؟
روی جلد کتاب

پایان کیمیاگری

کتاب «پایان کیمیاگری» نوشته «مروین کینگ» را افشین خاکباز به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.

انقلاب صنعتی عصرِ کاپیتالیستی امروزین را پی افکند. با وجود این، شکوفایی ابداعات تکنولوژیک در طی آن دورانِ پویا متکی بود بر پذیرش گسترده دو ایده بسیار قدیمی‌تر: خلق پول کاغذی و ایجاد بانک برای صدور اعتبار. هردو ایده در بنیادِ خود انقلابی هستند و کم و بیش جادویی.

کاغذ معمولی به ارزشمندی طلا شد و سپرده‌های کوتاه‌مدت امن تبدیل شدند به وام‌های بلندمدت پرخطر. بنا به استدلال مروین کینگ، این همانا کیمیاگری مالی‌ است: خلق قدرت‌های مالی شگرف که از قواعد واقعیت و عقل سلیم عدول می‌کنند. ایمان به این قدرت‌ها مزایای عظیم داشته اما موجد رشته‌ای بی‌پایان از فجایع اقتصادی نیز بوده است. قابلیت‌های این ایده‌ها را چگونه می‌توان با ضعف‌های ذاتی‌شان سازش داد؟ مروین کینگ بر تجربۀ بی‌بدیلش تکیه می‌کند تا تفاسیری تازه از این نیروهای اقتصادی عرضه کند و مسیر آینده اقتصاد جهانی را نشان دهد.

مروین کینگ (متولد ۱۹۴۸) اقتصاددان انگلیسی و استاد مدرسه اقتصاد لندن است. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ (ازجمله در اوج بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷) رئیس بانک انگلیس بود.

نیل فرگوسن درباره این کتاب گفته است: «من کلی کتاب دربارۀ بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ خوانده‌ام. این هوشمندانه‌ترینشان است، پر از ایده‌های جدید. در حالی‌که دیگر «خدایان مالیه» خاطره منتشر می‌کنند، کینگ تحلیلی درخشان ارائه می‌کند، نه‌فقط از نقص نظام مالی جهانی، که از نقصانِ خودِ اقتصاد»

نشر نو «پایان کیمیاگری را ۴۵۷ صفحه، به بهای ۳۵۰ هزار تومان منتشر کرده است.

پایان کیمیاگری را بخوانید| با بالا رفتن سن راننده بهتری می‌شویم؟
روی جلد کتاب

روان‌شناسی رانندگی

کتاب «روان شناسی رانندگی» نوشته «گراهام هول» را مجتبی پردل به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده است.

آیا با افزایش سن رانندگان بهتری می شویم یا بدتر؟ چرا هنگام رانندگی دچار رفتارهای پرخطر می شویم؟ آیا فناوری نقش انسان در رانندگی را برای همیشه حذف خواهد کرد؟ روان شناسی رانندگی مقدمه ای جذاب برای عوامل روانشناختی در هنگام سوار شدن افراد پشت فرمان است.

 کتاب روان شناسی رانندگی با بررسی نقش ویژگی‌های شخصیتی و عملکردهای شناختی مانند توجه در رانندگی، به این موضوع می‌پردازد که چرا خطای انسانی اغلب در تصادفات جاده‌ای مقصر است و چگونه می‌توانیم ایمنی راننده را بهبود بخشیم. این کتاب این افسانه را که مردان راننده‌های بهتری نسبت به زنان هستند، رد می‌کند و به این موضوع می‌پردازد که چرا برخی افراد در جاده‌ها رفتارهای مخاطره‌آمیز خود را از جمله استفاده از تلفن همراه و رانندگی در حالت مستی انجام می‌دهند. در زمانی که خودروهای بدون راننده در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند، روانشناسی رانندگی به ما نشان می دهد که چگونه رفتار و تصمیمات انسانی همچنان می تواند زندگی ما را در جاده ها تحت تاثیر قرار دهد.

نشر نو این کتاب ۱۵۲ صفحه‌ای را به بهای ۱۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 790952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha