مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
۰ نفر

این یک کار ساده و معمولی است که برای سرو بستنی ظرف مورد نظرتان را انتخاب کنید و بستنی را با قاشق اسکوپ داخل آن بکشید و سرو کنید.

بستنی

همشهری آنلاین: ولی اگر می‌خواهید برای سرو بستنی در مهمانی‌تان کار فوق‌العاده ویژه‌ای کرده باشید، برای سرو بستنی‌های خانگی دست‌پختتان ظرف آن را هم خودتان درست کنید. اصلا تعجب نکنید منظور ما درست کردن ظروف سرامیکی، چینی یا شیشه‌ای نیست شما می‌توانید با یخ کاسه‌ای زیبا درست کنید.

مواد لازم 

۲ عدد کاسه یکبار مصرف (در دو سایز مختلف و نزدیک با هم)
مقداری گل برگ گل سرخ، نعنا و مانند اینها (برای تزئین کاسه)
۲ عدد لیمو ترش (برای تزئین کاسه)
چسب نواری

۱. لیموترش‌ها را با چاقوی اره‌ای تیز به صورت حلقه‌های بسیار باریک ببرید. دیگر مواد لازم برای تزئین را هم آماده کناری بگذارید.

حالا کاسه کوچک‌تر را در کاسه بزرگ‌تر قرار داده و با چسب دهانه دو کاسه را به هم بچسبانید، به طوری که در یک سطح قرار گیرند.  

۲. بعد از اینکه کاسه‌ها در جای خودشان ثابت شدند، به آرامی گلبرگ گل سرخ، برگ نعنا و برگ هر گیاه دیگر دلخواه را همراه با ورقه‌های لیموترش در فاصله بین دهانه دو کاسه، بین دیواره‌های کاسه‌ها به شکل دلخواه جای دهید.

۳. بعد از اینکه مرحله جاسازی مواد تزئینی کامل شد، با پارچ یا شیشه نوشابه آب را داخل فضای خالی بین دو کاسه بریزید؛ به صورتی که تا نیم‌سانتی‌متری لبه کاسه‌ها را آب بگیرد.

۴. حالا به آرامی کاسه‌ها را در فریزر قرار دهید و شب تا صبح در فریزر نگه‌دارید تا آب یخ ببندد. بعد از گذشت این مدت، کاسه‌ها را از فریزر خارج کنید و کناری بگذارید تا در دمای اتاق از هم جدا شوند. وقتی کاسه‌ها را از هم جدا کردید، شما با یک کاسه یخی با ابعادی مابین کاسه‌های یکبار مصرفتان مواجه می‌شوید که تمام مواد تزئینی داخل آن مشخص است.

فوت‌وفن

برای جاسازی مواد تزئینی می‌توانید از سیخ کبابی استفاده کنید تا محل قرارگرفتن آن مواد در قسمت‌های پایینی کاسه راحت‌تر باشد.

برای آنکه کاسه کوچک‌تر در همان وضعیت سرجای خودش قرار گیرد، داخل کاسه کوچک‌تر یک جسم سنگین مانند سنگ یا هر چیز دیگری که داخل فریزر مشکلی برای آن به وجود نیاید، بگذارید.

برای آنکه کاسه‌های یکبار مصرف را به راحتی بتوانید از کاسه یخی جدا کنید، داخل کاسه کوچک‌تر کمی آب گرم ریخته و کاسه بزرگ‌تر را هم در کاسه‌ای حاوی آب ولرم قرار دهید. حالا به راحتی ظرف چند ثانیه کاسه‌ها از هم جدا می‌شوند.

یه‌جور دیگه

اگر اختلاف اندازه کاسه‌ها آن‌قدر کم است که شما نمی‌توانید از فاصله بین کاسه‌ها مواد و لوازم تزئینی را جاگذاری کنید، ابتدا مواد تزئینی را جاگذاری کرد و سپس کاسه کوچک‌تر را داخل آن بگذارید.

البته در این شرایط، کار جاگذاری کمی سخت‌تر شده و ممکن است حین قرار دادن کاسه کوچک‌تر در بزرگ‌تر و ریختن آب، مواد تزئینی دقیقا درجای قبلی‌شان قرار نگرفته و تغییر مکان دهند.

به جای کاسه‌های یکبار مصرف از کاسه‌های بلوری هم می‌توانید استفاده کنید. ولی کاسه یکبار مصرف هم راحت‌تر است و هم قابل دسترس‌تر.

کد خبر 792734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha