مجموع نظرات: ۸
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

این روزها مخلوط دانه‌های ذرت آب‌پز یا بخارپز با ادویه یا سبزیجات مختلف به یکی از میان‌وعده‌های مورد علاقه بچه‌ها تبدیل شده است.

نان

همشهری آنلاین: پس از این موقعیت استفاده کنید و برای فرزندتان به جای درست کردن ساندویچ سوسیس و کالباس که به جز ضرر هیچفایده‌ای ندار د، در دستگاه ساندویچ‌سازتان ساندویچ ذرت برای او درست کنید. ارزش غذایی ذرت بسیار بالاست.

مواد لازم 

۱ پیمانه دانه ذرت پخته شده
۱ پیمانه پنیر پیتزای رنده شده
۱ ق س گردوی پودر شده
۲ عدد فلفل دلمه‌ای رنگی
۳ عدد نان ساندویچی

۱. ‌ شما می‌توانید ذرت را خودتان آماده کنید؛ به این صورت که با چاقو دو عدد بلال را دان کرده و دانه‌های آنها را بخارپز کنید، دانه‌ها را در توری فلزی ریخته در قابلمه‌ای مقدار کمی آب ریخته، توری را در آن بگذارید و در قابلمه را بپوشانید و بگذارید دانه‌ها بپزند.

۲. فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته، تخم‌های آنها را جدا کرده و به صورت نگینی خرد کنید. حالا به اندازه دو قاشق سوپخوری از فلفل‌های رنگی خرد شده را برداشته در یک کاسه با گردوی پودر شده مخلوط کنید.

۳.  ذرت‌های بخارپز شده را از درون قابلمه درآورید، صبر کنید تا کمی خنک شوند. حالا آنها را در کاسه‌ای ریخته با فلفل‌های رنگی و گردوی پودر شده مخلوط کنید. پنیر پیتزای رنده شده را هم افزوده، مواد را خوب هم بزنید. نان باگت را به صورت طولی از وسط نصف کنید.

۴. دستگاه ساندویچ‌ساز را روشن کنید تا کمی گرم شود. حالا نیمه نان باگت را درون دستگاه بگذارید، سپس از مایه‌ای که آماده کرده‌اید با قاشق به دقت روی نان گذاشته و لایه‌ دوم نان را روی مواد قرار دهید.

در دستگاه را ببندید و صبر کنید تا ساندویچ‌هایتان برشته شده و پنیر لابه‌لای نان‌ها آب شود.

این ساندویچ‌ها را می‌توانید با سس گوجه‌فرنگی یا سس خردل به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

فوت و فن

اگر می‌خواهید خودتان بلال‌ها را دان کنید، برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام دهید، هر کدام از بلال‌ها را با یک دست به صورت عمود روی تخته نگه داشته و با حرکت‌های عمودی چاقوی تیغه پهن تیزی،  بلال‌ها را به راحتی دان کنید.

یه جور دیگه

این مواد را روی نان تست بریزید و در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید. به این ترتیب ساندویچ‌های مثلثی برشته‌ای خواهید داشت.

به جای پخت دانه‌های ذرت، از دانه ذرت کنسروی هم می‌توانید استفاده کنید.

کد خبر 793558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    12 1
    گوشت کم کم فراموش شد
  • امیر IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    7 0
    ذرت اگر تراریخته باشد که هست ضررش و سرطان زا بودنش هزار برار از سوسیس و کالباس بیشتر است و اگر هم نباشد به اندازه سوسیس و کالباس خطرناک است الان حبوبات و میو ه ها ی تراریخته و گلخانه ای و هر چی که انسان به ترکیبش. دست زده مضر است
    • آرزو IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      1 0
      آره والا 😊😒😞🙇🙇😭
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    1 0
    خیلی خوب بود
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    خود اون پنیر پیتزا منبع سرطان هست...در بین لبنیاتها و پنیر ها خامه صنعتی و پنیر پیتزا از همه بدتره ...سوسیس کالباس خونگی که الان به وفور پیدا میشه واقعا عالیه بدون نیترات و رنگ و مواد شیمیایی تهیه کنید بدید بچه ها اگر یکم‌گرونتر هم باشه بازم‌میصرفه