تعطیلی و جمع آوری باغ علم نوجوان در مجموعه باغ کتاب صحت ندارد و تنها بهره برداری مجموعه تغییر کرده است.

باغ علم نوجوان

به گزارش همشهری آنلاین؛ تعطیلی، جمع آوری و تبدیل باغ علم نوجوان در موسسه باغ کتاب، چند روزی است که نقل شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و حتی تیتر برخی از رسانه‌های و سایت های خبری شده است. برخی آن را با عنوان «تلاش برای تبدیل فضای بزرگ ترین باغ علم نوجوان کشور به فروشگاه تجاری» یاد کرده و آن را گزینه ای برای درآمدزایی دانسته اند. پایان قرارداد بهره بردار سبب شد تا تعطیلی و جمع آوری باغ علم نوجوان مطرح شود اما این موضوع در حالی عنوان شده که علیرضا زاکانی شهردار تهران با تاکید بر هویت‌سازی جدید شهر تهران بر مبنای توسعه علم و فناوری گفته است: «تقویت بعد شناختی موجب افزایش بصیرت و آگاهی در دانش‌آموزان می‌شود و تقویت بعد علمی نیز سبب خواهد شد تا دانش‌آموزان علم و دانش را کسب کنند و در موقعیتی قرار بگیرند که به پرچمدار علمی کشور تبدیل شوند.» بنابراین با استناد به گفته های شهردار تهران قطعا موارد مطرح شده در خصوص باغ علم نوجوان صحت ندارد اما مسئولان باغ کتاب در راستای شفاف سازی توضیحات ارائه دادند.

  •  باغ کتاب از بدو تأسیس باغ علم نوجوان با صرف هزینه گزاف اقدام به سفارش ساخت وسایل و تجهیزات علمی بی‌نظیر در کشور کرده که متعلق به باغ کتاب است و تنها در هر دوره بهره‌برداری آن به مزایده گذاشته می‌شود. شرکت مرصاد دانشگاه تهران بهره‌بردار باغ علم نوجوان است که قراردادش ۳۱ شهریور به اتمام رسیده  و مسئولان باغ کتاب در هر دوره و در آستانه اتمام قرارداد بهره‌بردار، با بررسی عملکرد و اثرگذاری آنها درباره ادامه یا قطع همکاری تصمیم‌گیری می‌ کنند. بنابراین تغییر بهره‌بردار باغ علم نوجوان و جایگزینی بهره‌بردار جدید به معنای از بین رفتن و تعطیل شدن باغ علم نوجوان نیست؛ بلکه استفاده بهینه از فضای مذکور  را با هدف خدمت‌رسانی بهتر و مفیدتر به کودکان و نوجوانان شهر تهران را با مدیریتی پویاتر ممکن می‌سازد.
  •  باغ علم نوجوان باغ کتاب با بهره‌مندی از فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع، این ظرفیت را دارد که بیش از ۳۰ دستگاه در این فضا جانمایی شود و دستگاه‌های علمی و آموزشی بیشتر و فناوری‌های به‌روزتری را در خود جای دهد. باغ کتاب تهران، پویایی و به‌روز بودن مراکز علم کودک و نوجوان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود می‌داند. در همین راستا باغ کتاب، در تمام فصل تابستان با دعوت از استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری و برگزاری برنامه «دوشنبه‌های علم و فناوری» مهارت‌هایی چون کدنویسی، اسکرچ، هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای را به بیش از ۲۵۰۰ کودک و به صورت رایگان آموزش داده است. این مسئله نشان دهنده دغدغه‌مندی این مجموعه برای آموزش و رشد علمی کودکان و نوجوانان است.
کد خبر 797894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha