سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جلسه انعقاد تفاهمنامه با سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه بورس در سال‌های اخیر رشد قابل‌قبولی داشته است، گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی و دخیل در این امر باید تلاش کنند تا سازمان بورس بتواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

بورس

به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی تلاش دارد این نظم و امنیت را در مجموعه‌های مالی و اعتباری کشور تثبیت و ارتقا دهد، افزود: این تفاهمنامه برای ارتقا، پیشگیری و مبارزه با جرائم و تخلفات بازار سرمایه، تحقق هر چه بیشتر عدالت و امنیت اقتصادی، کشف جرائم و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین و تامین بیش از پیش امنیت اقتصادی در حوزه بورس منعقد شده است. او گفت: بورس از مهم‌ترین مراکز اقتصادی کشور محسوب می‌شود که بسیاری از مردم با اعتماد ایجاد شده اقدام به سرمایه‌گذاری در این مجموعه می‌کنند که باید این روند روزبه‌روز تقویت و حمایت شود.

بدون تردید اگر این تفاهمنامه به اجرا برسد و دقیق اجرا شود، می‌تواند به شائبه‌ها و ابهام‌ها درخصوص تخلفات در معاملات بازار سهام پایان دهد و راه را بر سوءاستفاده‌ها ببندند. مشروط به اینکه در عمل هم اثبات شود که هدف، تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران و سهامداران است و هرچه بتوان شاخص شفافیت را افزایش داد، انگیزه مردم برای مشارکت در اقتصاد از مسیر بازار سرمایه تقویت خواهد شد. مهم این است که هم پلیس امنیت اقتصادی و هم سازمان بورس در اجرا اراده قوی داشته باشند و تسلیم فشارها و لابی‌ها نشوند.

کد خبر 798326
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    بورس الان دیگه به پلیس نیاز نداره. چون امدند و بردند و خوردند.... ! الان بیشتر به اورژانس نیاز داره تا شوک بده بلکه احیا بشه جو تو حالت کما و مرگه