پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

دوچرخه: مشکلی که برای انتخاب رشته تحصلی از طرف یکی از نوجوانان طرح شده در کنار پاسخ سیدرضا رحیمی، مشاور «دوچرخه»، به این مشکل.

مشکل: با آنکه از ابتدای سال صحبت‌های بسیاری برای متقاعد کردن خانواده‌ام انجام داده‌ام، ولی آنها اصلاً زیر بار نمی‌روند و حرفشان این است که باید حتماً رشته‌ ریاضی فیزیک را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم؛ در حالی که من هیچ علاقه‌ای به این رشته ندارم و چند سالی است که عضو یکی از باشگاه‌های فوتبال هستم و می‌خواهم رشته‌  تربیت بدنی بخوانم. با این وصف نمی‌دانم چاره کار چیست؟

چاره : در قدم اول باید اهمیت موضوع انتخاب رشته برای دانش‌آموز و والدین او روشن باشد. انتخاب‌رشته براساس ظاهر یا پیشنهادهای دیگران و بدون در نظر گرفتن توانایی و علاقه‌مندی، راه به جایی نمی‌برد. قدم بعدی، آگاهی از رشته‌های مختلف در دوره‌ دبیرستان است که در سه شاخه نظری (انسانی، تجربی، ریاضی)، فنی و حرفه‌ای و کار دانش تقسیم شده‌اند. کسب اطلاعات در باره تمام این شاخه‌ها باعث می‌شود که از روی تدبیر، انتخابی آگاهانه انجام دهیم. قدم  دیگر، شناخت دانش‌آموز از نظر توانایی علمی و قابلیت‌های بدنی است که در کنار علاقه و اشتیاق می‌تواند موفقیت تحصیلی او را به همراه داشته باشد. و قدم آخر، مراجعه به مشاور و کمک گرفتن از اوست.

کد خبر 79984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز