مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

پاییز فصل گلابی‌های خوش‌طعم و عطر است ولی با توجه به اینکه این میوه بافت لطیفی دارد و به سرعت لکه‌دار می‌شود، می‌توانید از گلابی‌های لکه‌دارتان برای درست کردن تارت و شیرینی استفاده کنید.

تارت گلابی

همشهری آنلاین: در این تارت میوه‌ای از شکلات هم استفاده شده که طعم آن همراه با گلابی بی‌نظیر است.

مواد لازم

۱۲۰ گرم شکلات تخته‌ای شیرین
۳ عدد گلابی بزرگ
۱ عدد زرده تخم‌مرغ
۲‌ /۱ پیمانه خامه
۲ /۱ ق چ وانیل
۳ ق س پودر قند

مواد خمیر تارت 

۴ /۱ یک پیمانه آرد
۴ /۱ ق چ نمک
۲ ق س شکر
۲ /۱ پیمانه کره سرد
۱ عدد زرده تخم‌مرغ

۱. کره را به شکل مکعب‌های کوچک خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید. آرد را الک کرده و به کره اضافه کنید. نمک و شکر را هم داخل کاسه ریخته و با دست شروع به مخلوط کردن مواد با یکدیگر کنید. در اینجا مواد به شکل یک توده پودری درمی‌آیند.

۲. حالا زرده تخم‌مرغ را اضافه کرده با همزن برقی هم بزنید یا مواد را داخل دستگاه غذاساز ریخته و ترکیب کنید. هم‌زدن باید تا جایی ادامه پیدا کند که مخلوط، شکل خمیری پیدا کند. اگر در این حالت هنوز خمیر، پودری بود و منسجم نبود می‌توانید یکی دو قاشق آب اضافه کنید.

۳. خمیر آماده‌شده را یک تکه کرده و در یک کیسه فریزر بگذارید. در آن را ببندید و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خمیر استراحت کند. بعد از این مدت خمیر را بیرون آورده و داخل قالب پهن کنید.

۴. برای پهن کردن خمیر آن را روی سطحی آردپاشی شده با وردنه باز کنید تا به قطر نیم سانتی‌متر پهن شود. حالا به اندازه قالب یک تکه خمیر جدا کنید. قالب را کمی چرب کرده، خمیر را در آن پهن کنید. اگر خمیر از قالب بزرگ‌تر بود می‌توانید اضافه‌های آن را جدا کنید.

۵. گلابی‌ها را پوست کنده به شکل دلخواه برش بزنید. شکلات تخته‌ای شیرین را رنده کرده و رنده شکلات را روی سطح خمیر داخل قالب پخش کنید.

۶.  لایه دوم تارت، گلابی‌های برش زده شده است که آنها را به دلخواه روی سطح خمیر (روی شکلات‌های رنده شده) بچینید. خامه، وانیل و زرده تخم‌مرغ را در یک کاسه ریخته خوب با هم‌زن بزنید تا یکدست شود.
بعد این مخلوط را با ملاقه روی گلابی‌ها بریزید. حالا پودر قند را روی سطح مواد بپاشید.

۷. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. بعد قالب تارت را در فر روی طبقه وسط بگذارید تا مدت ۲۰ دقیقه خمیر پخته شود و روی تارت به رنگ کارامل دربیاید.

فوت‌وفن

این خمیر احتیاجی به ورز دادن ندارد. همین‌که مواد آن در غذاساز با یکدیگر مخلوط شوند کافی است.  

پودر قند یا شکر پاشیده شده روی تارت در مرحله آخر باعث کاراملی شدن رویه تارت می‌شود.

کد خبر 799894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha